Děkujeme za pochopení.
H22a78n97a 57V11l34k27o83v57á
Nejhorší na celé situaci, kdy jsou děti z praktických škol za každou cenu umisťovány do běžných ZŠ s počtem žáků ke 30 ve třídě je skutečnost, že úředník zatím neví, kde na "inkluzi" vezme peníze ( ministr financí je nedá). O rozdílu ve vzdělání mezi speciálními pedagogy na praktických školách a asistenty ani nemluvě.
A91d32a90m 16M46i22k35u23l83á53š78e44k
V první řadě, ty peníze by měly jít zjm. na zajištění potřebných odborníků a pomůcek, příp. na vyškolení dostatečného počtu spec. pedagogů, asistentů, atd.
A co lze proti tomu dělat? Nejlépe by se museli ozvat sami postižení a jejich rodiče, že chtějí skutečné a funkční vzdělání pro své hendikepované děti, nikoli nějaký úřední nátlak, který nadělá víc škody než užitku. Dále by také měli jasně říct, že ne pro každého postiženého žáka je tou lepší volbou inkluze, u některých může být lepší i speciální škola, kde budou v kolektivu sobě podobných. Mně osobně se stalo, že když jsem ze "specky" přešel na běžné gymnázium, tak pedagogové OK, ale nebyl jsem příliš přijat do kolektivu, takže i speciální školy mají v něčem výhodu. Běžná škola (dobře vybraná) může dát postiženému mnohem kvalitnější vzdělání, ve speciální škole je zase větší šance, že zapadnou do kolektivu, proto je to skutečně individuální záležitost a nelze to posuzovat ideologicky a černobíle.
J58i27ř55í 41Ř27e94z16n85í63k
No jistě, každý případ se musí řešit individuálně.
To, ale co navrhujete, tj. automaticky poskytovat školám nějaké zvýhodnění, v sobě nese nebezpečí zneužití.
V21ě25r14a 27S53ý33k73o38r93o62v49á
Mluvíte mi z duše, ale úředník se rozhodl, že on ví, co je pro vás nejlepší. Chtěla bych vědět, co se proti tomu dá dělat.Protesty nic nezmohly - skoro naopak. Rozumné argumenty byly smeteny ze stolu. Nejspíš bude nutno nechat proběhnout první fázi inkluze, což bude prů .... a pak se snad něco změní. Vám přeji do života hodně sil.
- Počet článků 497
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1614x