- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jste konzervativní, na některé změny si budete delší dobu zvykat. Na jižní Moravě, kde žiji, zavedli IDS před několika lety. absolutní většina obyvatel jihomoravského kraje je se systémem spokojena. Samozřejmě, že nic nemůže být dokonalé a existují obce, kterým se spojení zhoršilo, ale je jich podstatně méně než těch, co se zlepšilo. Navíc došlo ke zlevnění jízdného a zrychlení přepravy.
Halt jak kde. Okolo Prahy je zaveden ROPID (ja osobne mam zkusenosti s oblasti jihozapad) a funguje naprosto dokonale, alespon z meho pohledu. Je pravda, ze vyuzivam jednu z nejobsazenejsich linek, ale spopkojenost je vskutku prikladna.
Na trase Slaný - Praha jezdilo také více dopravců, ale u nás došlo ne ke sjednocení cen, ale k odbourání ostatních dopravců. Zůstal jen ICOM, drahý, turecké Mercedesy(jen proto, že mají jejich motory) s dráty, místo opěrek rukou a bez možnosti větrání, takže je vevnitř jeko v koupelně, prostě hnus....
taky Slaný-Praha jo :)) ... pěkně nás zařízly, ty hajzli z kraje! Nejen že ICOM zdražil, když odboural konkurenci, ale ještě zrušili levnější cenu co dávali aby přilákali lidi, když byla konkurence... ať žije kapitalismus :-)
Pokud vím, dělají to kraje, protože musí dopravu autobusy i vlaky dotovat a proto se snaží sjednotit jízdné, aby nedávali každému dopravci jiné dotace. Má to své výhody - např. jednu jízdenku na cokoliv v rámci kraje (někde i včetně MHD), dopředu bych měl vědět, kolik za cestu dám bez ohledu na to s kým pojedu apod. Samozřejmě i Vámi zmíněné nevýhody. Co se slevy ISIC týče, asi bych je na kraji trochu "poškádlil"´, aby si uvědomili i tenhle problém - třeba o něm nevědí (sám nevěřím tomu, že by s tím něco udělali).
že si můžete vybrat za stejnou cenu různou kvalitu, alespoň dočasně?
No, ono je to tak, že pokud je cena centrálně vyšší, tak si lidi budou vybírat vyšší kvalitu a ti s nižší kvalitou zkrachují. Problémy jsou dva: někteří lidé CHTĚJÍ nižší kvalitu za nižší cenu - a nemají možnost. Takže zkrachují dopravci s nižší kvalitou. Takže se sníží konkurence....
alespoň dočasně, že si můžete vybrat za stejnou cenu různou kvalitu?
V Brně máme IDS JMK, který funguje na stejném principu. Drtivá většina cestujících, dojíždějících do zaměstnání a škol si stěžuje a systém kritizuje, jen někteří chválí. Takže nejste v tom sám. Přeji pevné nervy, hodně peněz v peněžence a více procházek
NASTUPEM IREDO v nasi oblasti znacne stouply ceny autobusovych spoju v nekterych mistech!!!
Zdrazeni napr o 100% tak ze se vyplati vystupovat o jednu zastavku drive a projit se a podobne ... :((( IREDO muze mit vyhody ale je to neskutecny moloch ktery si asi v nasi oblasti muze delat naprosto co se mu zachce
Dalsi kapitolou je navaznost: osobni zkusenost mam s navaznosti kde na sebe 2 spoje navazuji s cca 5 minutovam presahem coz znamena ze 80% tohoto spoje nepokracuje :((( a dalsi spoj timto smerem nejede leda velkou oklikou ...