- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a bez šátku nebo klobouku na hlavě neopustila v Česku dům žádná dospělá žena ještě zcela nedávno.Klobouk dělal z puberťáka muže.Rádiovka,hadovka a kulich - kdo by jim odolal.Chodí-li žena v tradičním lidovém kroji i do práce budí pozornost?Znamená to ,že je náboženský fanatik?Ne ,má pouze svérázný názor na oblékání.Když se tak strojí i celá rodina,je to jejich věc.Zaměstnavatelé se o krojované zaměstnance příliš nederou.A to píšu o kroji místním na který je našinec zvyklý.
Zmínil jste se i o mužských součástech tradičního kroje.Košiláč s turbanem nebo fezem není ale problémem jako šátek a burka.Zcela současně ustrojený muž (jeho víra je jeho věc) a tři kroky za ním burka nebo šátek.Kolik pánů v turbanu či jiném tradičním ustrojení doprovází žena v současném "civilním" oblečení?A to si představte ,že by byla vyznavačkou nudismu.Zakázat či tolerovat?
S druhým odstavcem,souhlasím bez výhrad.
Teď si nejsem jist, jestli jste to myslel jako přikývnutí nebo oponování, tak pro jistotu zmíním, že to, že "Burka není náboženský symbol" v článku píšu.
Ad "A to si představte ,že by byla vyznavačkou nudismu.Zakázat či tolerovat?" - o tom píšu v závěru článku:
"Pokud jde o dostatečnost oblékání, měla by podle mne být ctěna vždy ta náročnější norma." (...) když k nám hypoteticky přijede na návštěvu domorodá vesničanka z Afriky, tak předpokládám, že si holt vezme tričko, aby nepobuřovala - stejně by jí u nás bez něj asi byla zima :)
Nicméně vše má své meze. Cudnost necudnost – obličeje chci vidět."