- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale opsal jste to. Tak se skutečně pouštělo za dob c a k na jednokolejky.
Je to příliš jednoduché a levné. A pokud jste si nevšiml, v Evropě neumí jakýkoli státní aparát, instituce nebo veřejný subjekt řešit věci jednoduše a levně. Nevím sice jak je to možné, ale neumí.
Tramvaj se na příjezdu může silně zdržet (např. zácpy ve městě nebo havárie dočasně bránící průjezdu) a žezlo by se předávalo až někde daleko a pozdě; mezitím je žádoucí, aby doprava proudila aspoň z volného směru, tedy za žezlem.
V takovém případě by řidič opouštějící jednokolejku, vyrážející do spleti velkoměsta, a nemající žezlo komu předat, zanechal žezlo v uzamčené schránce u kolejí. (snad by si ho nikdo cizí nepřivlastnil...).
A pokud by došlo ke zpoždění na jednokolejném úseku (tj. čekala by souprava přijíždějící z města), tak by nebylo žádoucí do ucpaného kritického místa posílat další vozy, aby se pak na konečnou ani nevešly, nebo aby se zastavily o stejnou překážku, když je to jednokolejka.
Tak to bude fungovat teď provizorně, do kompletního zabezpečení:
Predavani zezla je stary zeleznicarsky trik. Vubec nic noveho pod Sluncem.
Nefunguje, pokud na trat maji vyrazit dva vlaky za sebou.
ad "nic noveho" - to tam píšu, že jsem to asi zahlédl v TV dokumentu o historii železnice, nicméně díky za upřesnění (byť už několikáté...).
Ad "dva vlaky za sebou" - i to v článku píšu, ale taky jsem tam naznačil, jak by se to dalo řešit, byť to už umožňuje poměrně snadno udělat chybu - ale princip, jak to kumulování vlaků na konečné řešit, jsem lehce naťukl. Snad aspoň to je moje nová myšlenka...
a Vy neumíte číst a pracovat s textem
autor píše, že už to asi někde slyšel
přesně takto za pomoci tzv. žezla fungovalo zabezpečení na prvních železnicích u nás.
Neupírám autorovi snahu a možná i dobrý nápad. Ale těch možností zabezpečení jsou přeci desítky, různě drahé, různě náročné, různě spolehlivé. Já bych to nechal na odbornících.
Ten můj článek byl jen taková historická sonda (pár diskutujících potvrdilo, že se to opravdu na železnici používalo či používá), v OV případě použitelný jen jako vylepšení provizorní dopravy do normálního zabezpečení.
Však píšu, že procáky jsou levné, a určitě se okolo trati nějaký ten počítač objeví...
Před každou tramvají by běžel muž s červeným praporkem a ...................