Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J.

22. 4. 2008 1:36
zezlo? v ostrave?

by skoncilo ve sberu hned prvni den....

0 0
možnosti
VH

Stará kára

16. 4. 2008 20:42
Nojo

Ale opsal jste to. Tak se skutečně pouštělo za dob c a k na jednokolejky.

0 0
možnosti
TF

Tomáš Fiala

16. 4. 2008 10:53
Máto ještě jednu velkou vadu

Je to příliš jednoduché a levné. A pokud jste si nevšiml, v Evropě neumí jakýkoli státní aparát, instituce nebo veřejný subjekt řešit věci jednoduše a levně. Nevím sice jak je to možné, ale neumí.

0 0
možnosti
VM

Si0

16. 4. 2008 10:21
Má to jednu vadu.

Tramvaj se na příjezdu může silně zdržet (např. zácpy ve městě nebo havárie dočasně bránící průjezdu) a žezlo by se předávalo až někde daleko a pozdě; mezitím je žádoucí, aby doprava proudila aspoň z volného směru, tedy za žezlem.

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

16. 4. 2008 12:07
Re: Má to jednu vadu.

V takovém případě by řidič opouštějící jednokolejku, vyrážející do spleti velkoměsta, a nemající žezlo komu předat, zanechal žezlo v uzamčené schránce u kolejí. (snad by si ho nikdo cizí nepřivlastnil...).

A pokud by došlo ke zpoždění na jednokolejném úseku (tj. čekala by souprava přijíždějící z města), tak by nebylo žádoucí do ucpaného kritického místa posílat další vozy, aby se pak na konečnou ani nevešly, nebo aby se zastavily o stejnou překážku, když je to jednokolejka.

0 0
možnosti
J3

jonathan 33

16. 4. 2008 10:03
stačilo

by,kdyby měli vysílačku a mohli se domluvit.

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

16. 4. 2008 12:04
Re: stačilo

Tak to bude fungovat teď provizorně, do kompletního zabezpečení:

http://www.dpo.cz/aktuality/tisk_z/08_04_14e.htm

0 0
možnosti
WD

wildge

16. 4. 2008 9:44
Zezla

Predavani zezla je stary zeleznicarsky trik. Vubec nic noveho pod Sluncem.

Nefunguje, pokud na trat maji vyrazit dva vlaky za sebou.

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

16. 4. 2008 12:02
Re: Zezla

ad "nic noveho" - to tam píšu, že jsem to asi zahlédl v TV dokumentu o historii železnice, nicméně díky za upřesnění (byť už několikáté...).

Ad "dva vlaky za sebou" - i to v článku píšu, ale taky jsem tam naznačil, jak by se to dalo řešit, byť to už umožňuje poměrně snadno udělat chybu - ale princip, jak to kumulování vlaků na konečné řešit, jsem lehce naťukl. Snad aspoň to je moje nová myšlenka...

0 0
možnosti
JV

klv

16. 4. 2008 8:54
ale ale autore

opisujete, ta myšlenka je století stará

0 0
možnosti
A

antizelenka

16. 4. 2008 11:08
Re: ale ale autore

a Vy neumíte číst a pracovat s textem

autor píše, že už to asi někde slyšel;-D

0 0
možnosti
MT

tuccy

16. 4. 2008 8:09
Nejde o novou myšlenku...

přesně takto za pomoci tzv. žezla fungovalo zabezpečení na prvních železnicích u nás.

0 0
možnosti
B

boban1108

16. 4. 2008 7:32
Po bitvě je každý ....

Neupírám autorovi snahu a možná i dobrý nápad. Ale těch možností zabezpečení jsou přeci desítky, různě drahé, různě náročné, různě spolehlivé. Já bych to nechal na odbornících.

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

16. 4. 2008 11:58
Re: Po bitvě je každý ....

Ten můj článek byl jen taková historická sonda (pár diskutujících potvrdilo, že se to opravdu na železnici používalo či používá), v OV případě použitelný jen jako vylepšení provizorní dopravy do normálního zabezpečení.

Však píšu, že procáky jsou levné, a určitě se okolo trati nějaký ten počítač objeví...

0 0
možnosti
TB

Todd Berrtuzzi

16. 4. 2008 7:01
Prima nápad . Měl bych něco podobného...

Před každou tramvají by běžel muž s červeným praporkem a ...................

0 0
možnosti