Diskuse
CNG a další pohony
Děkujeme za pochopení.
karten
Vodík
Elektromobily a sluneční kolektory atd.,pořád slabá účinnost vysoké náklady.
Až ropné kartely dovolí tak se vytáhne ze šuplíku vodíkové hospodářství a patenty které byly už v roce 1970.Voda je jak se říká základem našeho bytí a na rozdíl od všech jiných zdrojů je díky přirozenému koloběhu nevyčerpatelná.Není třeba bádat a vymýšlet,pouze čekat až bude ropa 30 letých zásobách pánové nahoře dovolí použít něco jiného - vodík.
Dan
Re: Vodík
A jak získáš z té vody vodík ? Nebudeš k tomu potřebovat docela dost energie ?
Jarda
dvě poznámky
Do pozdzemních garáží nezmí LPG, CNG ano. Pokud jste někde tu značku viděl, mužete na ně podat trestní oznámení pro dikriminaci. A že je to státní instituce, s tím si nic nedělejte, to že státní orgány neznají zákovy tohoto státu je celkem běžné. Jinak toto omezení pro LPG je v Evropě raritou,v zemích s větší tradicí aut na plyn je nikde nenajdete.
CNG má v EU na spotřební dan vyjímku do roku 2020, proto je levnější, u LPG se spotřební dan platí.
buxus
Re: dvě poznámky
Problémy a případné zákazy vjezdů automobilů s plynem mohou záviset na skutečnosti, že má-li dojít k explozi musí u klasického vozidla nejprve dojít k úniku kapalného paliva, jeho odpaření a při vytvoření třaskavé směsi se vzduchem (mezi horní a spodní hranicí) k zažehnutí. U vozidel na plyn dochází k tvoření třaskavé směsi okamžitě (odpadá fáze odpaření) a navíc v případě metanu (zemní plyn) jsou meze explozivních směsí velmi široké - viz četná důlní neštěstí.
buxus
Dvě připomínky
Seriózní srovnání ekonomické výhodnosti jednotlivých paliv pro spalovací motory musí vyloučit jejich zdanění. Pokud by se odehrál významnější přechod z klasických kapalných uhlovodíkových paliv na paliva plynná, tak by je stát začal danit jako PHM a veškerá výhodnost by byla pryč.
Také bych si přál, aby bylo dosaženo pokroku v otázce "skladování" elektrické energie. Na rozdíl od Vás jsem skeptik. V roce 1905 držel absolutní rychlostní rekord elektromobil. V šedesátých letech minulého století se palivové články osvědčily ve vesmírných lodích a předpovídala se jim světlá budoucnost v automobilovém průmyslu. Při pohledu zpět vidíme, že k elektromobilu pro běžný masový provoz jsme pořád hodně daleko. A dokud se nepodaří uskladnit do váhové jednotky akumulátoru množství energie srovnatelné s tou, která je obsažena ve váhové jednotce autobenzínu/motorové nafty, tak se k němu moc nepřiblížíme.
Martin Adámek(adamek.blog.idnes)
Re: Dvě připomínky
Pravda, stát je schopen zdanit cokoliv, co vidí, že lidi kupují, takže určité riziko zdražení LPG a CNG tady je - i když by to vláda dělala jednoznačně s vědomím nepopulárnosti takového kroku.
Ale u těch akumulátorů bych věřil, že to jednou nějak dopadne... cena aku půjde dolů, cena ropy (a spol.)nahoru, a ono se nám to někde potká.
Zatím to s elektromobily v praxi vypadá na dojezd 100 km na jedno nabití akumulátorů, a pak celonoční nabíjení. Na popojíždění po městě nebo dojíždění do práce by takový dosah byl pro mnoho lidí dostačující, takže je to hlavně otázka ceny, aby elektromobil nebyl tak drahý. A mnoho rodin už dnes má 2 a více aut, takže na delší cesty za babičkou a do Chorvatska si mohou držet nějaký spalovací motor, zatímco na nákupy budou jezdit na elektriku.
elektroGolf v praktickém provozu po Praze:http://auto.idnes.cz/citystromer-unikatni-vw-golf-jezdi-na-elektrony-f6g-/automoto.asp?c=A071029_135719_automoto_fdv
petr stursa
Draha MHD?
Pri mem stylu zivota (na kratsi vzdalenosti chodim pesky, na delsi jezdim, casto se nekde par hodin zdrzim) me vychazi obycejne auto na benzin levneji, nez nase slavna MHD. Ne vzdy a ne vsude, ale vetsinou. Temer vzdy vyjde levneji motorka. Ta vychazi pomalu levneji, nez obycejny vlak.
Wolf
Solární panely na autech...
"Ideální asi bude elektromobil, který si akumulátory bude lehce dobíjet
solárními panely, nicméně hlavní dobíjení baterií se bude konat doma, z
rozvodné sítě."
No tak solárními panely se bude dobíjet asi jen VELMI lehce. Vzhledem k tomu, že v našich podmínkách lze za den z 1 m čtverečního solárního panelu získat podle roční doby nějakých 60 - 400 Watt hodin, což odpovídá práci vynaložené při jízdě na kole po dobu 20 - 140 minut, a to vše ještě za předpokladu, že ten panel bude "vypinčlený" někde na střeše po celou světelnou část dne, zatímco auto bude typicky tvrdnout někde ve stínu nebo dokonce v garáži.
To už bude lepší vybavit místa spolujezdců šlapátky a nabízí se rovnou několik variant: varianta a) "Dynamo" - spočívá v dobíjení akumulátoru energií šlapání, pro hard-core ekology se pak nabízí varianta b) "Flinstone" - kdy díky přímému kontaktu běžících nohou s vozovkou dokonce nedochází k žádným ztrátám při přenosu energie :-)
Martin Adámek(adamek.blog.idnes)
Re: Solární panely na autech...
Jo, je to jen symbolický přísun energie. Ale může třeba krásně kompenzovat ztráty vzniklé samovybíjením akumulátoru, když auto bude X dní stát. Navíc lze doufat, že cena solárních panelů půjde dolů, a cena energií nahoru, takže pak se ta trocha energie zdarma může hodit (zatímco dnes při rozpočtu ceny solárních panelů ta elektrika z nich není tak úplně zadara).
A i to kolo 20-140 minut za den nabíjení je krásných. Příklad z praxe: v neděli jezdím na cvičák - otočka udělá 27 km. Za benzín to je cca. 70 Kč. Za měsíc je to 280 Kč, za školní rok pak 2800 Kč. Na ten cvičák a zpět (stejnou trasou jako autem) na kole dojedu za 70 minut. A pak už tu neděli zpravidla nikam nejedu. Tzn, solár na střeše by mi při mém stávajícím životním režimu ušetřil 2800 Kč ročně jen o nedělích. Pokud někdo jezdí každý den, tak si to vynásobme sedmi...
Až budou soláry levnější, a energie dražší, tak se podle mě budou umisťovat nejen na střechu, ale i na přední kapotu, přestože bude více ve stínu.
async
poznámka
pokud vím tak zákaz vjezdu do podzemních garáží platí jen pro vozy na LPG.CNG vozy můžou parkovat bez omezení.
- Počet článků 72
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3059x
Programátor, učitel, cestovatel