Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idne

7. 11. 2007 19:23
Pokračování

Pokračování naleznete na adrese http://adamek.blog.idnes.cz/c/15480/Citybike-vysvetleni-namitek.html

0 0
možnosti

ak1975

7. 11. 2007 12:01
kolo do města patří

Trochu znatenej článek ale na rozbor dobrej. 1) kolo do města patří a čím větší město tím větší podíl kom by tam měl být- ubyde aut

2) ať si jaždej jezdí na čem chce a co mu vyhovuje,,, já nejezdím na horalovi, ale nikomu ho nevyvracím

3) je fakt že české stránky by měly mít i čeké názvy,,,, moje mátí by si tam nekoupila ani rohlík,,,, holt angličtina je sice hit, ale tohle je naše vlast

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idne

7. 11. 2007 13:08
Re: kolo do města patří

ad "trochu zmatenej" - souhlasím, je to tak, pár věcí se opakuje nebo by mohly být líp seřazeny. To vyplynulo z toho, jak jsem to honem psal jako odpově'd na e-mail, ještě pod čerstvými emocemi "z které spammerské databáze tuhle moji adresu vyšťourali, když ji nikde neuvádím?".

ad1 - já se právě bojím, že ten citybike je určený k nahrazení chůze, ne k nahrazení auta. K tomu aby člověk najezdil za den třeba 30-50km, a nahradil tak auto, by si asi koupil spíš toho treka.

ad2 - jo, ať si každý jezdí na čem chce. Ale ať mi nikdo nenabízí svůj výrobek cca.2x dražší než trek, s cca. 70% užitnou hodnotou oproti treku (a cca.150% užitnou hodnotou oproti ukrajině za 500Kč),

a netvrdí mi jak je to kolo pro můj účel super.To je to, co mi na nabídce té firmy hodně vadilo.

0 0
možnosti

honzaXY

7. 11. 2007 9:21
Máte v tom zmatek...(Part 2)

Mimochodem, světlomet na kolo patří proto, že svítí a je vidět na cestu. Blikačka na svícení není, proto také není povolena…Vy s ní jezdíte 35km/h za snížené viditelnosti po byť známé silnici:riskujete!

Píšete že kolo do města nepatří a zároveň, že po městě se má jezdit na „normálním trekovém kole“: tak co? Asi nevíte, jaké má výhody planetovka proti přehazovačce. Zasmál jsem se Vašemu výrazu „trochu naoko otlučené“: to jako si ho má někdo orvat lanem a trubkou a nechat zavřený v blátě? No rozhodně jste nám všem ukázal, jak všemu rozumíte a jaké znáte anglické výrazy a uplatnil vlastní kreace jako „chodci na kolech“  a  „rádobycyklista na stylovém (imagovém, sexy, trendy, designovém) kole“… (takový blábol v té závorce!) No nic, vy si zase někam vyrazíte a objevíte Ameriku, jistě o tom něco napíšete a uděláte kvalitním fotoaparátem Dimage giga fotek a napíšete o tom. Hodně štěstí!

0 0
možnosti

honzaXY

7. 11. 2007 9:19
Máte v tom zmatek...(Part . 2)

Mimochodem, světlomet na kolo patří proto, že svítí a je vidět na cestu. Blikačka na svícení není, proto také není povolena…Vy s ní jezdíte 35km/h za snížené viditelnosti po byť známé silnici:riskujete!

Píšete že kolo do města nepatří a zároveň, že po městě se má jezdit na „normálním trekovém kole“: tak co? Asi nevíte, jaké má výhody planetovka proti přehazovačce. Zasmál jsem se Vašemu výrazu „trochu naoko otlučené“: to jako si ho má někdo orvat lanem a trubkou a nechat zavřený v blátě? No rozhodně jste nám všem ukázal, jak všemu rozumíte a jaké znáte anglické výrazy a uplatnil vlastní kreace jako „chodci na kolech“  a  „rádobycyklista na stylovém (imagovém, sexy, trendy, designovém) kole“… (takový blábol v té závorce!) No nic, vy si zase někam vyrazíte a objevíte Ameriku, jistě o tom něco napíšete a uděláte

kvalitním fotoaparátem Dimage giga fotek a napíšete o tom. Hodně štěstí!

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idne

7. 11. 2007 12:54
Re: Máte v tom zmatek...(Part . 2)

Koukněte se do zákona, blikačka JE povolena. A na osvětlených úsecích je i dostačující, není třeba ji tam kombinovat se světlometem.

Dnes používám 3LED světlomet v kombinaci s 6LED čelovkou, ale tenkrát, když LED světlomety ještě nebyly na trhu, jsem holt jezdil s tou bílou blikačkou. Ale také jsem si ji trochu upravil a nastavil tak, abych od ní viděl na silnici.

A rozhodně trvám na tom, že do osvětleného města, kde navíc kromě lamp svítí i auta, je bezpečnější blikající blikačka než nepřerušovaně svítící světlomet.

Přehazovačka je jednodušší na servis, a nikdy jsem neměl problém s tím, že bych nestihl před zastavením podřadit. Jako každý řidič, má i cyklista předvídat, takže vím předem kdy zastavím, a vždycky stihnu v pohodě včas podřadit o 1 talíř a 2-3 kolečka. Planetovka může mít výhodu pro lidi, co koukají po výlohách, a najednou s úděsem zjistí, že musí zastavit. A takový řidič na silnici nepatří.

Anglické názvy jsem použil záměrně jako sarkasmus, všichni ostatní to pochopili.

0 0
možnosti

honzaXY

7. 11. 2007 9:18
Máte v tom zmatek...

Psal jsem, JAK působíte, komponenty Vašeho kola neřeším. Věnuji Vám trochu času: kolo do města patří, je to regulérní dopravní prostředek, ca. 3x rychlejší než chůze a zejm. v centrech i než auto. Citybike na obrázku, proti kterému tak brojíte je cruiser, do města pro ženský ideální. Na vysoké rychlosti není stavěný. Asi má kvalty v nábě a protišlapací brzdu. Nákup se dá uložit různě a nemusí se NOSIT.

Tím že lidi jezdí na kole, nejezdí autem, autobusy atd. A to ekologický přínos není? Dále: úspora času a nezávislost na jízdních řádech. Lidé, kteří mají protézy se díky kolu mohou pohybovat s menší námahou – a rychleji. Někdo si koupí růžový cruiser a vůbec, ale vůbec to nemusí být „extravagantní malíř“ (co to proboha je?).Možná jste si různých kol všimnul v Hamburku. A co teprve v Kodani (Amsterdamu, Londýně), jak nevhodnými koly a nevhodně oblečeni tam ti nevědomí lidé jezdí!

 

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek(adamek.blog.idne

7. 11. 2007 12:35
Re: Máte v tom zmatek...

Nemám v zásadě nic proti tomu že kolo je růžové (což ale ani u této konkrétní firmy není, fotka je z veřejné galerie) nebo že vypadá dámsky nebo nesportovně nebo jak bych to definoval.

Tím pojmem "extravagantní malíř" jsem myslel jednak typického uživatele těchto kol, které má sám prodejce na titulce svého webu a hlavně někoho, kdo je schopen si za toto kolo zaplatit dvojnásobek toho, co by dal za normální kolo, které ma lepší jízdní schopnosti.

Nosič a brašny jdou připevnit i na toho treka, a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je to do města praktická věc (byť někomu vyhovuje spíše batoh - to záleží na okolnostech)

0 0
možnosti

honzaXY

6. 11. 2007 18:28
Milý Martine Adámku,

o ježdění na kole po městě nemáte ani ponětí. Kolo není na předjíždění aut ani trolejbusů (ale může je předjet, samozřejmě) a už vůbec se na něm nejezdí tak rychle, jak jste napsal. Přijdete mi jako reklamou a XTRky a suspensiony zmasírovaný biker. Tak napište něco freeridech nebo žiletkách, ale o ježdění na kole ve městě se nejdřív nechte poučit.

0 0
možnosti
MA

Martin Adámek

6. 11. 2007 19:26
Re: Milý Martine Adámku,

Po okresním i krajském městě jsem toho na kole najezdil docela dost. A vždy okolo půl dne (nebo i dva dny) jsem jezdil i po velkých evropských městech, vč. některých hlavních měst.

Abych se zbytečně neopakoval, tak  vizte "Re: nesouhlas" a "Re: cestovatel".

Jet pomalu po městské silnici je nebezpečné, takže v českých poměrech zbývá chodník. A tam kolo nemá co dělat. Lidé, kteří si kolo jako citybike koupí, pak po chodníku často jezdí, to je dané jejich jízdním stylem.

A taková "cyklistika" na "city" kolech po centrech měst ani nemá tak velký přínos pro životní prostředí a přetížení ulic, jako normální cyklistika. Lidé na těchto kolech jezdí často vzdálenosti, které běžně chodím pěšky... takže oni tím  citybikem nenahrazují auto, ale chůzi, a tím zaplňují centra měst, protože kolo zabírá víc místa než chodec.

Když chce někdo být ekologický tím, že jezdí na kole, tak to musí jezdit na kole ty vzdálenosti, které by jinak jezdil autem... A na to si určitě nekoupí "citybike", ale treka.

0 0
možnosti

Radim

6. 11. 2007 16:40
Nekarma

Ježišmarjá, já chtěl kouknout na diskusi a omylem jsem zmáčk karmu.Blééééé

0 0
možnosti

Martin Adámek

6. 11. 2007 16:52
Re: Nekarma

V tom případě jsem rád, že nemáte zbrojní pas, a nechodíte po ulicích s prstem na kohoutku zbraně :)

0 0
možnosti

Baggerfuhrer

6. 11. 2007 15:56
City bike

Idealni kolo do mesta by melo mit blatniky, razeni v zadni nabe (Nexus 8 kvalt, kvuli moznosti razeni pri stani, kdyz dojedu na krizovatku, kde blikla cervena) , melo by byt delsi nez horak, kvuli stabilite pri pomalych rychlostech, k tomu pekelne dobrej zamek a klidne kryt retezu. Kdo chce stylovku, koupi si napr. Felta, nebo neco jako http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21/Trekingova_25/Citybike-Superior-Flight-City,-07_1609.html, ale predevsim, zalezi, v jakem meste zije. Ja v Pardubicich jezdim uplne jinak, nez kamaradi v Praze, a mame i rozdilna kola do mesta.

0 0
možnosti

Ondřej, člen týmu Citybikes.cz

7. 11. 2007 23:48
Re: City bike

Kolo, na které jste odkázal nepovažuji za čisté městské kolo. Jedno ze základních vymezení je fakt, že městské kolo umožňuje vzpřímenou (důstojnou) jízdu v běžném ošacení. Tedy žádné hrbení a žádné sportovní oblečení. Respektive - pan Adámek správně zmiňoval cyklistickou přilbu, ANO, doporučejeme je všem zákazníkům a sami je používáme. Dále by mělo mít výbavu do města: integrovaný zámek zadního kola, blatníky, kryt žetězu, ideálně i kryt zadního kola, nosič, světlomety a dynamo a zvonek. V ostatním sdílím Váš názor.

http://www.citybikes.cz/

0 0
možnosti

orca1

6. 11. 2007 14:27
cestovatel ??

A to říká že projel Evropu ??? Je zajímavé že tyhle kola potkávám v drtivé většině po Evropě a minimum lepších kol . Asi pan chytrý zapoměl že kolo ve městě není na závody či najetí km ale na dopravu z boda A do bodu B.

Souhlasím že v čechách je to skoro neprodejné - tady kdo nemá horáka není in přesto že ho nevyužije.

0 0
možnosti

Martin Adámek

6. 11. 2007 14:47
Re: cestovatel ??

viz moje odpověď u některého z předchozích příspěvků...

Vím, že jinde (na západě) taková kola jezdí, ale nemyslím si, že by se do našich měst hodila. To co mi na těch kolech jako takových hlavně vadí, je, že se na nich jezdí po chodnících, kde nemají  co dělat.

A pokud chcete jezdit bezpečně po městských silnicích, pak prostě musíte "závodit", jinak jste "překážka" ohrožená tím, že vás někdo smete.

A hlavně. V čem jsou pro "nezávodící" lidi tato kola za 15, za 20 tisíc lepší, než Ukrajina za 500 Kč? Kolo do města má být hlavně neukradnutelné...  Jsou lepší jen lepšími brzdami.

Ale toho jde dosáhnout pořízením starého treka, a montáží nových brzd.. celá akce pak může vyjít do 5 tisíc. Kolo do města, ohrožené zloději, prostě nemůže stát takový balík... (navíc z technicko-funkčního hlediska bezdůvodně)

0 0
možnosti

Martes

6. 11. 2007 14:17
cit

Zdravím,  neříkám, že částečně s dopisem nesouhlasím, ale příště by to možná chtělo méně ega... :-), dostat takový dopis, tak bych asi v první chvíli nevěděl zdali brečet nebo se smát...

0 0
možnosti

Martin Adámek

6. 11. 2007 14:41
Re: cit

"dostat takový dopis, tak bych asi v první chvíli nevěděl zdali brečet nebo se smát..."

tak se mi můj literární záměr podařil :)

to co působí jako ego bylo myšleno spíš jako literární forma, a vyjádření pocitu zmatení ze zavádějícího názvu :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 72
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3059x
Martin Adámek, Náchod

Programátor, učitel, cestovatel