Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

MBblogger

7. 9. 2009 5:08
asi pozdě, ale přeci...

... tak jsem si to přečetl tady kus té typické diskuse na iDnes.cz a opravdu je člověku z toho smutno a zároveň veselo. Smutno z toho, jak dokážou být lodí, hnusní, sprostí, vulgární, neslušní apod. přitom o nic nejde. A veselo z toho, jak se tady tvrdí něco, co je úplně mimo mísu, většina z těch, co tady hájí šrotovné to dělají čistě z ideologických důvodů a proto, že za to mají zaplaceno, o tom jsem naprosto přesvědčen. Chtěl bych však dodat jedno: to, jestli na šrotovném stát vydělává nebo ne, nechci tvrdit, je potřeba spočíst všechny faktory a na to není prostor. Ale faktem je jedno: pokud si dneska koupím auto a udělá to tak spousta lidí, protože je tu jakási pobídka, pak zákonitě si auto nekoupím za rok. Tudíž vzniká otázka, jestli bude na trhu dostatek zákazníků, kteří si budou chtít koupit auto i za rok. Tedy jestli dneska sice trošku nestoupne prodej aut, ale za rok se zase propadne tam, kde ho nechceme mít. V tom je jeden problém.

0 0
možnosti
MB

MBblogger

7. 9. 2009 5:12
Re: asi pozdě, ale přeci...

A za druhé: nikdo, žádný stát nemůže zajistit, aby ta daná podpora měla dopad v tom kterém státě... chápete? Pokud slovenská vláda zavede šrotovné, tedy utrácí peníze slovenských daňových poplatníků a Slováci si kupují hlavně česko-německé fabie a jiné podobné auto, tak je to trochu mimo.

Takže přestaňte konečně ideologicky obhajovat něco, co je velmi sporné a zkuste to podložit argumenty a ne politickým zadáním...

0 0
možnosti

kabel

6. 9. 2009 16:11
Venku je docela chladno...

Hele Vy národohospodáři, co takhle jít na vzduch, trochu se schladit.;-DVáš čas ještě přijde, pak nám to všem můžete ukázatR^

0 0
možnosti
Z

Zapata

6. 9. 2009 15:23
Takže znovu:

"Druhý faktor zobrazuje závislost substitutů na prodeji

v určitém segmentu trhu" . Kromě, toho, že je ta věta značně komplikovaná je to stejně kravina. Ty totiž předpokládáš, že každý žije od výplaty k výplatě, tudíž když si nekoupí auto utratí peníze za něco jiného. Omyl, příteli. Na auto vytáhne člověk peníze, které by jinak neutratil vůbec. Co bys dělal ty, kdybys měl hypoteticky 200 000 tisíc a uvažoval, že si koupíš nové auto.Asi by sis ho koupil teď protože je to dobrá příležitost a nečekal ještě třeba rok, protože tvůj vrak ještě klidně rok vydrží.

0 0
možnosti
A

abel

6. 9. 2009 15:38
Re: Takže znovu:

Poslední odpověď, jelikož je tohle konečně vcelku konstruktivní příspěvek. Pokud má člověk 200000 tisíc v období krize a jeho auto klidně ještě rok vydrží, není z hlediska státu sociálně, morálně ani ekonomicky správné mu dávat pobídku utratit ono množství peněz za věc ,kterou nutně v dané chvíly nepotřebuje a může si jí pořídit třeba za rok. Protože je auto, jak správně říkáte věc, kterou si nekupujeme z jedné výplaty (plánovaná investice), je dosti pravděpodobné, že pokud by nebylo šrotovné, člověk by si to auto koupil třeba za rok, čímž se sníží náklad na dotaci a daň do státní kasy dopluje stejně tak. Stát ušetří dotaci, s jednoroční prodlevou vyinkasuje daň. Nevím jestli je nutné to popisovat detailněji, nebo pro všechny různé případy. Princip je stejný. Od nové koupelny se např. může investice přesunout k nákupu auta, jelikož je ten nákup nyní výhodnější a koupelna počká. Na tento přesun priorit se spotřebuje státní dotace. Je to jako byste vyhodil peníze z okna.

0 0
možnosti
S

sadlomaslo

6. 9. 2009 15:11
maj to tady socani podchycení....

;-D;-Di v neděli

0 0
možnosti
A

abel

6. 9. 2009 15:26
Re: maj to tady socani podchycení....

Asi dělaj přesčasy;-)

0 0
možnosti
Z

Zapata

6. 9. 2009 13:05
Přesně jak píšeš na začátku.

To cos napsal je blití na papír. Tak nějak si představuju ekonoma. Kecat, keacat a překrucovat fakta. Bez složitých výpočtů a blábolů:

na autě za 300000 má stát 57000 DPH. Tudíž když dá šrotovné třeba 30000 tak mu pořád 27000 zůstává. Pokud si nikdo auto nekoupí, má stát 0 a navíc bude vyplácet podpory v nezaměstnanosti. Tož tak. Tak jednoduché to je.

On to není ani tak problén šrotovného, problém je, že s tím přišel Urban a ČSSD. Kdyby to navrhla ODS jistě by to byl skvělý nápad.

0 0
možnosti
A

abel

6. 9. 2009 13:17
Re: Přesně jak píšeš na začátku.

Ono to není, tak jednoduché a to bude zřejmě ten problém, proč to nechápete. Nic proti, ale je třeba vidět trochu dál, než jsou dvě čísla a o tom také je můj článek. Kdo tady co překrucuje? Tak nějak si představuju omezence.Rv

0 0
možnosti
TT

tolan

6. 9. 2009 12:32
Kouká, že dnes má opět službu lídr LD da.rock

Je to oběť, nebo fanatizmus ? Nebo prosté rozdělení služeb politruků Lidového domu? Každopádně to bude náležitě oceněno a to se počítá.....

0 0
možnosti
D

da.rock

6. 9. 2009 12:37
Re: Kouká, že dnes má opět službu lídr LD da.rock

To doufám, nebudu makat zadarmo, jako to stádo modřin....;-D

0 0
možnosti
JN

honzajaka

6. 9. 2009 12:02
zajímalo

by mě co byste dělal vy

0 0
možnosti
M

Majklova_proxy

6. 9. 2009 12:09
Re: zajímalo

Co byste delal vy ... ma byt argument? Jakoze "je treba neco udelat - srotovne je neco - proto je dobre, ze to Urban chce udelat - tak co kecate"? Lepsi asi nedelat nic, na miste Urbana bych ted hooodne dlouho drzel usta.

-

Pokud tady na bogu najdes podobne diletansky blabol od amaterskeho prispevatele, jako tady vidime od jedne ze spicek CSSD, dej mi sem link!

0 0
možnosti
J

Jýřa

6. 9. 2009 11:39
Urban

je jen jedním z sosanských troubů v řadě, která je zdá se nikde nekončící....;-D

0 0
možnosti
D

da.rock

6. 9. 2009 11:55
Re: Urban

Vy jste na tom mnohem hůř. Jste nejen trouba, ale i hulvát.

0 0
možnosti
D

da.rock

6. 9. 2009 11:39
Zapomněl jste na jeden aspekt

a tím je zaměstnanost. Země, které zatím šrotovné zavedly, jsou poměrně silně závislé na automobilovém průmyslu. Proto podporou tohoto segmentu podporují domácí podniky, resp. podniky v EU, zatímco bez tohoto opatření by se možná spotřeba orientovala na levnější asijské zboží. Zatím jsme z německého a slovenského šrotovného profitovali především my, možná je tedy namístě, abychom ze solidarity zavedli totéž (i když je pravděpodobné, že to v okolních zemích nebude mít na zaměstnanost stejný efekt, protože my máme podíl automobil. průmyslu na exportu určitě vyšší, než Slov. a Něm.)

Když to řeknu lapidárně - slovenské a německé šrotovné nám zachránilo tisíce pracovních míst - připomeňme si, že škodovka i hyundai v lednu stály a výroba znovu najela až po jeho zavedení.

takže k celkovým daňovým výnosům je nutno započítat i úspory na podporách v nezaměstnanosti pro tisíce dělníků z automobilek.

0 0
možnosti
  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1911x
Ctím liberální principy. Nemyslím, že vím nejlépe, co by měl, kdo dělat, nebo jak by měla vypadat kultura. Chtěl bych objasňovat některé myšlenky svobody.