Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FB

nejchytrejsi

27. 8. 2009 7:48
Fahrenheit 451

MVCR ve spolupraci s UPPZ(urad pro potirani zarovek) vytvorili specialni jednotku zabyvajici se konecnym resenim nebezpeceneho vlivu zarovek na nasi vyspelou civilizaci. Jedinec co jen pomysli na sklenenou banku s wolfranem uvnitr, bude potrestan nastudovanim VSECH vyhlasek EK pro ekologii v poslednich deseti letech.

0 0
možnosti
M

maxas

6. 8. 2009 22:34
A co LED zarovky ?

Mozna, ze klesajici ceny tohoto druhu zarovek problem vyresi nebo alespon zmirni.

Nakonec co pasoval se cukerin zmakneme i zarovky. Akdyz ne mi tak  asiate urcite

maji na to talent.             At zije demogracije

0 0
možnosti
R

Richard2

5. 8. 2009 8:40
A co semafory

Semafory na křižovatkách s úspornými žárovkami to bude žůžo.

0 0
možnosti
W

wiki5.5

3. 8. 2009 1:52
nezakniknou

at zije cerny trh

0 0
možnosti
JN

honzajaka

2. 8. 2009 22:24
máte

to blbě, takové ty úsporné žárovky za 30 kaček v hypáči a těch levnějších tak do 250 kaček se hodně ničí zapínáním a vypínáním, ale ty dražší tak od 350 už ne ty mají úplně jiný předřadník "tzv teplý start", ty vydrží i přes deset let klidně (zatím jsme za 12 let měnili jednu) některé firmy dělají spíš dělaly (nasazovací) zářivky, ale tam je problém s kontakty, ty prostě shoří časem ani se to moc neujalo. Dneska by měly být všude kontejnery na nebezpečný tenhle odpad snad, to že jsou lidi čunata a ignoranti s tím asi nikdo nehne

0 0
možnosti
R

Richard2

3. 8. 2009 0:05
Re: máte

Nejsem specialistou na úsporné žárovky, ale trochu něco vím z elektrotechniky.

Výbojková trubice úsporných žárovek a zářivek je naplněna parami rtuti. K zapálení výboje může dojít buď výbojem vysokého napětí, nebo tím, že se při zapnutí výbojky na krátký čas nažhaví vlákna opatřená emisní vrstvou, která emituje do svého okolí elektrony a tím umožní zapálení výboje (jak vy říkáte teplý start). Tato emisní vrstva se vyčerpává. Myslet si, že životnost úsporných žárovek nezávisí na počtu zapnutí je fyzikální nesmysl.

0 0
možnosti
B

bull.terrier.pro.cenzora

2. 8. 2009 20:40
Mě to netrápí.

Už má ve sklepě krabici s 50 kusy 100W žárovek. teď ještě přihodím 50ks 40W a stovku 60W, ty měním nejčastěji. Samozřejmě jsou doma místa kde mám úsporky, ale to musí svítit alespoň 2 hodiny v kuse a zhruba 20 hodin týdně, jinak to nemá cenu. Ekoteroristi teď maximálně pomohou obratu firem vyrábějících žárovky. Věřím, že jak zmiznou z trhu, budou se dovážet z Číny nebo Vietnamu.

0 0
možnosti
LP

Lukáš Pop

3. 8. 2009 16:00
Re: Mě to netrápí.

Fajn, ale ty žárovy vám kvůli euroúředníkům zbytečně zabírají místo, a ještě v nich máte svoje peníze.

0 0
možnosti
HOV

holka od vedle

2. 8. 2009 17:14
Oslovina oslovin

Kdopak si namaže kapsu na tomhle mega obchodu?Smysl používání normálních žárovek, kdy je úsporka nemůže nahradit, je ztrátou času o tom diskutovat, protože i sebemenší laik ví, že úsporka nemůže klasickou žárovku nahradit v určitých případech. Je to gaunéřina prvního řádu zakazovat žárovky!!

0 0
možnosti
R

Richard2

2. 8. 2009 17:35
Re: Oslovina oslovin

Souhlas, diskuze o tom je na stejné úrovni jako diskuze o rumunských cikánech, jenom se o tom tolik nehovoří, tak jsem tohodil do placu.

0 0
možnosti
P9

pavel 99

2. 8. 2009 16:37
Tak tohle je perla všech perel

"...Vždy něco musí skončit aby něco nového mohlo začít. A protože lidé velice neradi se vzdávají zaběhnutého je potom nutno jednat jinak nebo by jsme ještě dnes byli na stromech..." - jak ty opice z těch stromů vůbec mohly slézt, když jim to EK nenařídila.;-D

0 0
možnosti
R

Richard2

2. 8. 2009 17:03
Re: Tak tohle je perla všech perel

Ale Plho vy nechápete, o čem tady již půl dne hovoříme. Jako někteří další nechápou rozdíl mezi evolucí a revolucí. Postupný přechod od klasických žárovek k alternativním zdrojům světla je evoluce radikální zákaz je revoluce. Reevoluce nám v minulosti nic dobrého nepřinesla. Navíc nám dané problémy objasňují odborníci kteří nechápou rozdíl mezi kW a KWh, a aby si v tom udělati jasno vymýšlejí takové básnické novotvary jako kilovathodina za hodinu. Co se týče EK, chci slézt ze stromů, protože se mi líbí na pevné zemi. Rozhodně budu jen velice nerad slézat ze stromů jenom z důvodu, že mi to úředník nařídil

0 0
možnosti
DK

Bertiik

2. 8. 2009 15:59
Jak to bude probíhat?

Začátkem roku 2013 mi v komoře praskne 100 W matná žárovka, po užitečně prožitých cca 15 letech. Pohledem do krabice se zásobami zjistím, že už nemám žádnou náhradní. V místním elektru budou hromady úsporek po cca 200 Kč jedna. V klidu se zamyslím a pak se Googlu zeptám, jak se řekne ukrajinsky žárovka...

Zjistím, že se to řekne "tsybulyna" a raději přejdu na anglické "bulb". Google mi hodí 200 ukrajinských internetových obchodů posílajících balíčky s bulbs na naši rodnou hroudu. U jedné z nejlevnějších objednám balíček s 20ti až 50ti 100W žárovkami a po týdnu (max po dvou týdnech) neúsporně v komoře svítím nejen já, ale i široké příbuzenstvo.

A bruselský úředník si může tak akorát zašroubovat úsporku... Však Vy víte kam...:-)

0 0
možnosti
R

Richard2

2. 8. 2009 16:11
Re: Jak to bude probíhat?

Kdyby existovala karma na diskuzi, tak ji máte

0 0
možnosti
D

da.rock

2. 8. 2009 14:49
Souhlas

Nikde jsem ještě nečetl výpočet, kolik energie spotřebuje výroba a následná ekologická likvidace úsporné žárovky. Mám obavu, že když se to započítá, vyjde to skoro nastejno, jako u klasických žárovek.

Nehledě k tomu, že úsporky svojí barevnou teplotou ne každému vyhovují, mají dlouhý čas nábehu do plného výkonu a použití v prostorách, kde je častá frekvence zhasínání (chodby, WC, koupelny) je sporné.

0 0
možnosti
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1945x
Z fotky vídíte, že už nejsem nejmladší.
Snažím se napsat něco jiného než výzkumnou zprávu, článek v odborném časopise, nebo zkušební protokol.
Doufám, že se vám to bude líbit

Seznam rubrik