Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Podle mě je důležité, jak moc jiné a do jaké podrobnosti znamená "učit zcela jiným způsobem než dosud".

Základy programování se dají v případě netechnických škol shrnout do deseti hodin a to nikoho nezabije. V případě, že součástí zkoušení nebude samostatné naprogramování něčeho, má to i výhodu, že se to dá celkem snadno popsat a "nabiflovat".

0 0
možnosti
RC

Ale ta zmena NENI o programovani, to pan Nozicka trochu prekroutil...

0 1
možnosti
Foto

Vzhledem k tomu, jak prabídně fungují velké programy, např. IZIP atd., a jak se každý druhý moří s Wordem, o Excelu nemluvě, je asi v dosavadní výuce někde chyba. To je logické.

Já jsem se naštěstí informatiku (u pana učitele Nožičky) neučil, a tak s tím velké problémy nemám. A to jsem, prosím, dědek nad hrobem.

1 4
možnosti
ZJ

"Psaní a úpravu dokumentu ve Wordu s nimi budou ve svých hodinách procvičovat češtináři, výpočty v Excelu s využitím příslušných funkcí zase matematikáři, a podobně."

To jsou snad tzv. "mezipředmětové vztahy" a tudíž by to měl dobrý učitel podporovat, ne?

9 0
možnosti
JN

Pokud by šlo jen o procvičování, pak jistě ano. Ale ono se dle té nové koncepce víceméně počítá s tím, že je to ti učitelé jiných předmětů budou učit od základů, což mi moc reálné nepřijde. Zde se dodatečně omlouvám za trochu nepřesné vyjádření.

3 0
možnosti
Foto

Naprosto souhlasím s pány Zemánkem a Cahou. Autor blogu je učitel, tak uznávám, že problematice rozumí lépe než já, ale nechápu jednu věc. Píše, že je nesmysl, aby se ty hardwarové základy učili studenti zdravotnických škol, hotelových škol, obchodních akademií apod. Ale oni snad nemusí mít předmět Informační technologie v osnovách, ne?

5 0
možnosti
JN

Tak to se mýlíte. V RVP pro všechny tyto obory (z kterých musí ŠVP vycházet) předmět informační technologie je. Školy si mohou pouze zvolit, kolik let ho budou na kterém oboru učit, ale i minimální počty hodin tam stanovené jsou.

4 0
možnosti
JZ

Já vám nevím, pan Caha má v lecčem pravdu. To, jak se učí ve školách kancelářské aplikace je šílená kravina, lidi to pak stejně neumí. Většině je to k ničemu, nabouchají jednou za život životopis a tím tak zhruba končí. Kdo to potřebuje, ten se to naučí a znalosti ze školy k efektivní práci stejně nestačí.

Učit by se měla celkově počítačová gramotnost, tedy klidně i ty principy fungování motoru-hardwaru, softwaru, přenosů, zpracování dat... prostě aby věděli, před čím to vlastně sedí a trochu chápali, co se před nimi děje.

11 0
možnosti
RC

a kdyz budou chapat, co se s tim deje, tak budou i lepe pripraveny na budouci zmeny (a jakoze z hlediska skolnich predmetu jsou nejrychlejsi) a take na nebezpeci, ktera v pocitacich cihaji.

2 0
možnosti
RC

1) ve starych dobrych dobach vyuky informatiky na stredni skole to bylo presne tak, ze se ucilo programovat, tedy presneji ALGORITMIZOVAT

2) jakakoliv aplikace, tedy spise jeji interface se meni tak rychle, ze nez student vyjde stredni skolu, uz je nova verze, ktera vypada jinak

3) MYSLENI je mnohem dulezitejsi, nez v ktere polozce menu najdu to, co zrovna ted potrebuji

4) vyuka aplikaci probiha na proprietalnim systemu jednoho dodavatele, i kdyz s majoritnim podilem na trhu

5) uznavam, ze uzivatelska znalost PC je u rady ucitelu na prachmizerne urovni

6) vystudoval jsem informatiku na MFF, presto nas NIKDY NIKDO neucil, jak tyto programy pouzivat, primerene snazivy student to zvladne

7) kdyz jsem studoval na VSE, bujare veseli vyvolalo, kdyz se mi spoluzaci z MFF ptali, co se dela na cviceni z informatiky. Bylo to probirani textoveho editoru, tabulkoveho procesoru a databazoveho systemu

8) prijde mi absurdni, ze dnesni uctele automaticky predpokladaji, ze tyto proprietalni aplikace maji deti/rodice doma. A kdyz uz dite prinese prezentaci v Powerpointu, pak to ucitelce ve skole nejde otevrit 8-o

9) co proboha chcete ucit na Wordu? Jedina vec, ktera ma smysl ucit, je pouzivani stylu. JEDINA. Ucit ovladat Malovani mi prijde naprosto absurdni.

20 1
možnosti
RC

mimochodem, algoritmy dnes supluje matematika, ktera se nespravne uci tak, ze se uci algoritmy, aniz by byly deti pouceny 'proc zrovna takto', neni vubec vyjimkou, ze ucitelka vyzaduje zrovna ten jeji algoritmus (=ji predneseny postup), aniz by akceptovala jiny spravny, nebo umela ukazat, proc ten zvoleny zakem je nespravny. V matematice se ma ucit myslet, v informatice myslet a algoritmizovat. Koneckoncu i recept pro kucharku je druh algoritmu.

4 0
možnosti
  • Počet článků 1585
  • Celková karma 40,27
  • Průměrná čtenost 3236x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik