Děkujeme za pochopení.
M78a64r77t51i57n 90Š67ť51a72s97t37n19ý
Jestli se v hodinách informatiky na středních školách učí jak se používá Word a Excel, tak to pěkně děkuji ... Chápal bych, kdyby se toto učilo na druhém stupni základní školy.
J11o55s87e18f 43N20o68ž16i37č96k44a
Samozřejmě, že základy Wordu (někde i Excelu) se učí již na základce. Ovšem pokud si myslíte, že každý žák, který přijde ze základky na střední, umí např. ve Wordu vytvořit vlastní styl odstavce, graf se spojnicí trendu, přepsat vzorec s pomocí editoru rovnic, atd., v Excelu pak třeba použít funkci "když" nebo databázové funkce, pak jste tedy hodně naivní.
J30i58ř51í 89C16a56j19t68h25a11m70l
Co bys(te) chtěl od státu v jehož čele jsou už 5 let alkoholik a zloděj, navíc oba lháři...
Kdopak je asi volil?
Z82u51z60a13n98a 21R21ů32ž15i18č23k81o30v57á
Zajímavé téma-zrovna se tím zabývám ve škole. ...No problém se zavedením základů programování a robotiky bude hlavně personální. ..vždyť už dnes je informatiků ve školách málo. Jinak s užitm Excelu nebo Wordu v běžnéře výuce souhlasím,ale nejsem si uplne jista,ze by to každý cestinar..matikar..na všech školách zvládl. Starší ročníky učitelů -a nikoho se nechci dotknout -by s tím mohly mit problém a deti pak nebudou ovladatak tyto základní věci. Myslím, že Word,Excel nebo PowerPoint musí umět ovládat kazde dítě ze ZŠ...,
J92o16s11e61f 94N63o39ž21i18č40k98a
Souhlasím s Vámi, mám podobné zkušenosti.
J42i79ř97í 86Č43u75m17p48e52l47í16k
Tentokrát s vámi nesouhlasím.
Děti perfektně ovládají aplikace na svých chytrých telefonech již v nižších ročnících základních škol, bez jakýchkoliv problémů.
Základní aplikace, jako je Word, Excel, PowerPoint atd., by měli školáci umět velmi dobře ovládat, než vyjdou ze základní školy.
Střední školy by v souvislosti s neustálým vývojem a rozvojem IT ve všech oborech, měli zajistit výuku informatiky, programování, robotizace, atd., na vyšší úrovni, bez ohledu na zaměření studia. A protože jde zároveň o výuku logistiky, měla by být IT, vedle matematiky a cizích jazyků, maturitní předmětem.
Pokud zvyšujeme hromadně platy pro učitele, tak musíme umět najít peníze pro učitele a profesory IT a budeme jich mít dost.
Z druhé strany bude podstatně menší zájem o střední školy, protože už se na střední školy nebudou hlásit žáci, či žačky, které si představují, že střední školu a maturitu nějak prolezou, nejlépe na soukromé škole, bez přílišného učení, za pomoci zábavy, kouření a drog.
Tak nám nakonec IT bude vychovávat i naši mládež.
V89l85a17d44i96m46í19r 91B56l74a34ž78e52k
On se Word a Excel pak učí i na VŠ, tak ani nevím, s kolika verzemi Wordu se studenti během studia seznámí. Doufám, že pak to s tím Excelem a Wordem alespoň trochu umí.
A používat Word a Excel v jiných předmětech - to by mělo být samozřejmé, ne ? A opravdu se mohou učit i funkčnost - mě třeba nebaví si "jen tak" hrát s těmito systémy na umělých příkladech.
J26o34s76e34f 94N60o70ž43i30č14k65a
Pochopte ale, že oni se v současné době neučí jenom Word a Excel, případně PowerPoint - to jsem pouze uvedl jako příklad nejpoužívanějších aplikací. Během 2-3 let se v informatice na střední škole prakticky všechny obory kromě toho obvykle učí i nějaký grafický program (např. Zoner Callisto), práci s multimédii, Access, samozřejmě základní ovládání operačního systému, práci s Internetem, někde i základy tvorby WWW stránek, atd.
A samozřejmě je v pořádku, když používají Word i Excel také v jiných předmětech, ale jak jsem se již snažil vysvětlit níže, moc si nedovedu představit, že je učitel-neinformatik bude učit např. jak se ve Wordu vytváří vlastní styl odstavce, jak se automaticky generuje obsah, v Excelu pak vytvářet vzorce s několika vnořenými funkcemi, atd.
H41a23n44a 71S41k15o42u76m20a85l25o24v54á
Ono to bohužel vypadá tak, že i při té dnešní výuce se děti ty programy moc používat nenaučí. Word mají místo psacího stroje (nějaké šablony, co to je?), nadpis se dělá tak, že se zvolí tučné písmo a větší velikost. Co se učí s Excelem snad ani nechci vědět.
A přitom i s tím Wordem a Excelem by se daly dělat zajímavé věci, u kterých by se děti učily myslet trochu algoritmicky.
T59o65m92á12š 26T82a34t18í10č55e70k
Přesně tak. Najít správně strukturovaný dokument je vzácnost, když to vezmu na příkladu Wordu. A přitom jeho opravdové ovládání už vyžaduje pochopení IT, to není jen o napsání textu ve správném formátu, ale také o propojení aplikací (vložená tabulka či diagram, odeslání na různé kontakty v "databázi" s různými oprávněními, převod do jiného formátu jako pdf...) i schopnosti programování na uživatelské úrovni (automatický text a opravy, vytvoření makra...). Jak má toto všechno zprostředkovat češtinář, kde pak zůstane nebohá čeština?
A takové uživatelské schopnosti se musejí žáci naučit na ZŠ a SŠ, s přiměřeným vysvětlením základů. Už chcu vidět vrchní sestru nebo provozního hotelu - ať zůstanu u Josefových příkladů -, jak tvoří užitečnou appku v Javě. :-DD
M98i82c53h91a75l 72K69a81n51d13a
Ono je to celé o způsobu myšlení. Když chceš vychovávat dítě, musíš se umět vžít do uvažování dítěte. Když chceš vychovávat psa, musíš umět myslet jako pes. A když chceš ovládat počítač (opravdu ovládat, ne jen používat uživatelské aplikace) musíš umět myslet jako počítač.
Toto počítačové myšlení (= algoritmizace) by se mělo učit v nějakém zvláštním předmětu na školách technického směru. Rovněž tak by jeho znalost pomohla i některým profesím ve výrobě (programovatelné stroje).
Souhlasím s panem Nožičkou v tom, že v netechnických oborech by nadělalo více škody než užitku.
F32r73a38n67t68i26š47e79k 57K40š67í73r
Věčný problém etatistů. Na jedné straně chtějí autoritu co jim řekne co mají dělat, na druhé straně, pokud si myslí, že to jde dělat jinak, jim chybí jakýkoliv prostor, kde by mohli dokázat, že právě ten jejich nápad je vhodný zavést do praxe. Protože ale svobodě nevěří, musí se spokojit s tím co pro ně někdo vymyslí a to realizovat, ať už si o tom myslí co chtějí.
M42a32r88t84i43n 23K55l41í13m56a
Jestli ono by nestálo za to oddělit informatiku a prezentování. Technologie se rozvíjejí, výpočetní technika se využívá čím dál častěji...
J81a90r63m65i41l91a 60Č41e88r69n98á
Mám tomu, pane Nožičko, rozumět tak, že studenti budou mít počítače před sebou téměř v každé hodině? Pak děkuji, že už se do školy nikdy nevrátím. Zlatá tužka a papír. Stačí mi, když do toho koukám dvě hodiny a už mi začnou blbnout oči (i mozek). Počítače jsou všude, už nás pohltily. Jdete na úřad, úředník se na Vás ani nepodívá, protože musí koukat do počítače. Jdete k doktorovi, to samé.
Z75d18e24n33ě17k 55B32á12r92t72a
Máte těchto paní,já bych ty internetu zakázal....
- Počet článků 1585
- Celková karma 40,27
- Průměrná čtenost 3236x