Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jestli se v hodinách informatiky na středních školách učí jak se používá Word a Excel, tak to pěkně děkuji ... Chápal bych, kdyby se toto učilo na druhém stupni základní školy.

5 1
možnosti
JN

Samozřejmě, že základy Wordu (někde i Excelu) se učí již na základce. Ovšem pokud si myslíte, že každý žák, který přijde ze základky na střední, umí např. ve Wordu vytvořit vlastní styl odstavce, graf se spojnicí trendu, přepsat vzorec s pomocí editoru rovnic, atd., v Excelu pak třeba použít funkci "když" nebo databázové funkce, pak jste tedy hodně naivní. ;-)

7 0
možnosti
JC

Co bys(te) chtěl od státu v jehož čele jsou už 5 let alkoholik a zloděj, navíc oba lháři...

Kdopak je asi volil?

3 11
možnosti
Foto

Ano, ryba smrdí od hlavy!!!

3 0
možnosti
ZR

Zajímavé téma-zrovna se tím zabývám ve škole. ...No problém se zavedením základů programování a robotiky bude hlavně personální. ..vždyť už dnes je informatiků ve školách málo. Jinak s užitm Excelu nebo Wordu v běžnéře výuce souhlasím,ale nejsem si uplne jista,ze by to každý cestinar..matikar..na všech školách zvládl. Starší ročníky učitelů -a nikoho se nechci dotknout -by s tím mohly mit problém a deti pak nebudou ovladatak tyto základní věci. Myslím, že Word,Excel nebo PowerPoint musí umět ovládat kazde dítě ze ZŠ...,

3 0
možnosti
JN

Souhlasím s Vámi, mám podobné zkušenosti.

1 0
možnosti

Tentokrát s vámi nesouhlasím.

Děti perfektně ovládají aplikace na svých chytrých telefonech již v nižších ročnících základních škol, bez jakýchkoliv problémů.

Základní aplikace, jako je Word, Excel, PowerPoint atd., by měli školáci umět velmi dobře ovládat, než vyjdou ze základní školy.

Střední školy by v souvislosti s neustálým vývojem a rozvojem IT ve všech oborech, měli zajistit výuku informatiky, programování, robotizace, atd., na vyšší úrovni, bez ohledu na zaměření studia. A protože jde zároveň o výuku logistiky, měla by být IT, vedle matematiky a cizích jazyků, maturitní předmětem.

Pokud zvyšujeme hromadně platy pro učitele, tak musíme umět najít peníze pro učitele a profesory IT a budeme jich mít dost.

Z druhé strany bude podstatně menší zájem o střední školy, protože už se na střední školy nebudou hlásit žáci, či žačky, které si představují, že střední školu a maturitu nějak prolezou, nejlépe na soukromé škole, bez přílišného učení, za pomoci zábavy, kouření a drog.

Tak nám nakonec IT bude vychovávat i naši mládež.;-D

3 1
možnosti
VB

On se Word a Excel pak učí i na VŠ, tak ani nevím, s kolika verzemi Wordu se studenti během studia seznámí. Doufám, že pak to s tím Excelem a Wordem alespoň trochu umí.

A používat Word a Excel v jiných předmětech - to by mělo být samozřejmé, ne ? A opravdu se mohou učit i funkčnost - mě třeba nebaví si "jen tak" hrát s těmito systémy na umělých příkladech.

3 0
možnosti
JN

Pochopte ale, že oni se v současné době neučí jenom Word a Excel, případně PowerPoint - to jsem pouze uvedl jako příklad nejpoužívanějších aplikací. Během 2-3 let se v informatice na střední škole prakticky všechny obory kromě toho obvykle učí i nějaký grafický program (např. Zoner Callisto), práci s multimédii, Access, samozřejmě základní ovládání operačního systému, práci s Internetem, někde i základy tvorby WWW stránek, atd.

A samozřejmě je v pořádku, když používají Word i Excel také v jiných předmětech, ale jak jsem se již snažil vysvětlit níže, moc si nedovedu představit, že je učitel-neinformatik bude učit např. jak se ve Wordu vytváří vlastní styl odstavce, jak se automaticky generuje obsah, v Excelu pak vytvářet vzorce s několika vnořenými funkcemi, atd.

2 0
možnosti
HS

Ono to bohužel vypadá tak, že i při té dnešní výuce se děti ty programy moc používat nenaučí. Word mají místo psacího stroje (nějaké šablony, co to je?), nadpis se dělá tak, že se zvolí tučné písmo a větší velikost. Co se učí s Excelem snad ani nechci vědět.

A přitom i s tím Wordem a Excelem by se daly dělat zajímavé věci, u kterých by se děti učily myslet trochu algoritmicky.

4 0
možnosti
TT

Přesně tak. Najít správně strukturovaný dokument je vzácnost, když to vezmu na příkladu Wordu. A přitom jeho opravdové ovládání už vyžaduje pochopení IT, to není jen o napsání textu ve správném formátu, ale také o propojení aplikací (vložená tabulka či diagram, odeslání na různé kontakty v "databázi" s různými oprávněními, převod do jiného formátu jako pdf...) i schopnosti programování na uživatelské úrovni (automatický text a opravy, vytvoření makra...). Jak má toto všechno zprostředkovat češtinář, kde pak zůstane nebohá čeština?

A takové uživatelské schopnosti se musejí žáci naučit na ZŠ a SŠ, s přiměřeným vysvětlením základů. Už chcu vidět vrchní sestru nebo provozního hotelu - ať zůstanu u Josefových příkladů -, jak tvoří užitečnou appku v Javě. :-DD

3 0
možnosti
MK

Ono je to celé o způsobu myšlení. Když chceš vychovávat dítě, musíš se umět vžít do uvažování dítěte. Když chceš vychovávat psa, musíš umět myslet jako pes. A když chceš ovládat počítač (opravdu ovládat, ne jen používat uživatelské aplikace) musíš umět myslet jako počítač.

Toto počítačové myšlení (= algoritmizace) by se mělo učit v nějakém zvláštním předmětu na školách technického směru. Rovněž tak by jeho znalost pomohla i některým profesím ve výrobě (programovatelné stroje).

Souhlasím s panem Nožičkou v tom, že v netechnických oborech by nadělalo více škody než užitku.

4 1
možnosti
Foto

Věčný problém etatistů. Na jedné straně chtějí autoritu co jim řekne co mají dělat, na druhé straně, pokud si myslí, že to jde dělat jinak, jim chybí jakýkoliv prostor, kde by mohli dokázat, že právě ten jejich nápad je vhodný zavést do praxe. Protože ale svobodě nevěří, musí se spokojit s tím co pro ně někdo vymyslí a to realizovat, ať už si o tom myslí co chtějí.

1 0
možnosti
MK

Jestli ono by nestálo za to oddělit informatiku a prezentování. Technologie se rozvíjejí, výpočetní technika se využívá čím dál častěji...

2 0
možnosti
Foto

Mám tomu, pane Nožičko, rozumět tak, že studenti budou mít počítače před sebou téměř v každé hodině? Pak děkuji, že už se do školy nikdy nevrátím. Zlatá tužka a papír. Stačí mi, když do toho koukám dvě hodiny a už mi začnou blbnout oči (i mozek). Počítače jsou všude, už nás pohltily. Jdete na úřad, úředník se na Vás ani nepodívá, protože musí koukat do počítače. Jdete k doktorovi, to samé.

2 3
možnosti
Foto

Máte těchto paní,já bych ty internetu zakázal....

2 1
možnosti
  • Počet článků 1585
  • Celková karma 40,27
  • Průměrná čtenost 3236x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik