Děkujeme za pochopení.
I51v81a82n88a 54Z66b65u76b31n90o51v98á
Co se týká problémů s rodiči, hodně se to změnilo těsně poté, co se rodiči stala nová, rádoby svobodná generace, tedy ti polistopadoví. Vzhledem k utaženosti systému došlo k přehoupnutí na druhou stranu a vyrostla generace rozmazleých arogantních nafounkánků (čest výjimkám!) kteří takzvaně”mají právo” a to na kdeco. Ve snaze dopřát jim konečně to co jsme my neměli vyrostli vyžadovači bez soudnosti s přebujelým sebevědomím, kteří si vyskakují na všechny, odmítají přizpůsobit se nějakému řádu a vyžadují svá domnělá práva. Současně se postupně změnil postoj společnosti k chování dětí a nevychované a rozmazlené chování se bere jako projev svébytnosti a málem roztomilosti, a hlavně, dnes už se nad tím nikdo nepozastaví. Jestliže mladí učitelé, kteří jsou stejná generace jako zmínění rodiče, narazí na ambiciózního otce nebo matku, padne kosa na kámen. K tomu deziluze z toho jak je učení náročné a jak špatné postavení učitel má, buzerace od ředitele, rodičú, starších kolegů a kolikrát i od žáků...no nedivím se jim že do toho nechtějí jít. Jen si tak představte to porovnání, kdy mladý vysokoškolák jde pracovat do nějakého korporátu nebo banky, kde mu dají slušný plat, má určité slušné společenske postavení( tedy není dehonestován jako no jo,učitelka , učitelé nic nedělaji, mají prázdniny, na učitele jdou ti neschopní atd. On každý chodil do školy a tak je dnes expert na to, jak to má ten učitel dělat... V kanclu vás nikdo takto nenapadá, naopak, takový bankovní úředník, to je veřejností oceňované povolání... No opravdu se divím že pořád ještě někdo učí....
R47o24s35t19i64s96l20a27v 68C23a79h84a
Kdo polistopadovy? Narozen po listopadu, nebo jak to myslite?
R65o34s34t71i45s53l71a64v 30C40a86h79a
To jste popsal jednu stranku věci - pokud si rodice vynucuji nejaky typ vyhody pro sve dite...
A chybi ještě další... pokud si ucitel neplni sve povinnosti, nebo dokonce dela věci, které delat nemá, nebo mu je zákon dokonce zakazuje.
J11o30s55e76f 42N53o27ž30i17č22k25a
V tom druhém vámi popsaném případě by samozřejmě byl v právu rodič, a proto v mém blogu mimo jiné najdete i větu "Nechci rozhodně tvrdit, že vina je vždy na straně rodičů..." Ovšem přece jen si myslím, že častějším jevem je ten vámi zmíněný první případ (byť s ohledem na předchozí zkušenosti příliš nepředpokládám, že bychom se na tom spolu shodli ).
J72i64ř86í 94H14r34b77e34k
Bohužel doba se změnila z "učitel má vždycky pravdu" na "moje dítě má vždycky pravdu". Mnoho rodičů má pocit, že bude lepším rodičem, když svému potomkovi "vybojují" nějakou úlevu. Ve výsledku v nich jen pěstují závislost a uplakánství. Někde jsem četl to oznámení ve starých novinách, nepamatuju si odkaz, ale...
"Otec rozhněvaný tím, že jeho syna nechal učitel za trest přes poledne po škole, přiběhl do školy a učitele zasypal urážkami. Za to byl odsouzen do vězení na pět dní. Odvolal se, ale špatně pochodil: Nakonec vyfasoval třínedělní kriminál!"
Tehdy si ještě společnost učitelů vážila...
T15o67m75á73š 75T79a59t25í56č45e43k
Ohledně nedostatku slušného chování škola nápravu Zjednává. Pokud to tedy není škola vyloženě alternativní.
Z16d67e28n72ě86k 43K37l49o84b43o65u13č17n57í95k
Pane Nožičko, ve vší úctě k Vám a Vašemu povolání, vysvětlete mi proč, naše školství produkuje dvacet procent zmetků. Ne, počkejte, nemyslím to pejorativně. Každá fabrika či instituce, jejíž produkce z jedné pětiny neprojde koncovou kontrolou, se buď rychle polepší, nebo si sežene donátora, který ji drží nad hladinou a nebo to může zabalit. Do školy jsem chodil v šedesátých letech. Byli kantoři s autoritou a tedy i výukovou kvalitou. Pak ti, co jsme si z nich nic nedělali a těžko nás mohli něco naučit, když je nikdo neposlouchal. I my jsme byli tenkrát pěkná sebranka. Tak si nemyslím, že to tehdy, stejně jako dnes, není jen o penězích.
J24o54s19e30f 87N84o59ž97i89č12k86a
Já také netvrdím, že je to jenom o penězích (byť je pravdou, že financování českého školství se přece jen trochu zvedlo až v posledních letech). Těch příčin je určitě mnohem víc a v některých mých minulých blozích o školství jsem o nich i psal: v 90. letech vzniklo příliš velké množství škol různé kvality, především těch středních, usiluje se o to, aby co největší množství osob z populačního ročníku mělo vysokoškolský titul nebo aspoň maturitu, což jde samozřejmě na úkor kvality, ministři školství se střídají jako na běžícím páse (průměrná životnost jednoho je 14 měsíců), přičemž ne všichni bývalí ministři školství rozuměli, atd.
V72l62a61d17i55m12í92r 25H86a17v59r10á45n35e45k
Proč je povoleno nosit do školy mobily? Je to začarovaný kruh a pokud to bude pokračovat, učitel bude na úrovni uklízečky...
P64e27t46r 43B22r30o30d27s81k67ý
..... je to jejich soukromej majetek,- tak zní vyjádření expertů z MŠ(?),- ale záleží na samotným kantorovi a ten, když jednou porádně "dupne", tak si ty voplatky znova zapnou až v šest večer a nikemu to nevadí !,- ..... takže "začarovanej" je nakonec sám kantor a može volit mezi přirozenou autoritou nebo srá...
P73a95v40e49l 62P74o18s67p40ě53c95h
Mlácení prázdné slámy v podání nezkaženého člověka ze Zlínského kraje.
F44r18a31n38t31i23š38e84k 24K71š53í51r
Mnoho absolventů by rádo učilo, ale ne v tomto svázaném systému. Proč stát neumožní paralelní vzdělávací struktury, které by nepodléhaly ministerstvu školství ? Zde by si mohlo najít své místo mnoho absolventů pedagogických škol, kteří by si zkoušeli různé způsoby a metody vzdělávání z nichž některé by se časem ukázaly jako ty správné.
- Počet článků 1585
- Celková karma 39,85
- Průměrná čtenost 3236x