- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čím více služeb převezme soukromý sektor, tím lépe. A není třeba už k tomu vůbec nic (vůbec nic) dodávat.
Tak jsme třeba "zprivatizovali" část vodárenství., viz dnešní diskuze. Výsledek - obrovské stále rostoucí ceny a majitelé si mastí kapsy. Kde není dokonalý nebo skorodokonalý tržní prostor, jsou "privatizace" (a nejen ty brácha na bráchu) velmi riskantní.
jsem rád,že nejste "pravicový ztřeštěnec", který vše svaluje na bolševiky, Brusel a to že u nás není ten opravdový kapitalismus. Ale myslím si, že problém je dost v nízké morálce a klesající úrovni národa. Pak se zajišťování kvalitních služeb státu dělá dost těžko.
Ano. Jednoho ze zakládajících členů Mladých sociálních demokratů už jsme tady měli. Jmenoval se Stanislav a myslel to upřímě...
Například když stát zaměstnance propustí a pak ho za stejný (hrubý) plat přijme zpátky jako soukromníka "na fakturu", ta ušetří dost na zdravotním a důchodovém pojištění. To je ten švarcsystém, který je zakázaný- ale když stát potřebuje šetřit...
vzhledem k tomu že platby stáních zaměsnanců jsou reálně jenom přesouvání peněz z hromádky A na hromádku B a zase zpátky je to takové pofidérní... leda by tomu zaměsnanci zbylo rovou víc prostředků- jinak jen a tom stát v podstatě stejně.
Pokud si budete sebekratší dobu půjčovat na to aby ste byl na vyšší úrovni než na jakou úrovni reálně máte vznikne problém v tom že nad úroveň na kterou si hypoteticky v budoucnu vyděláte budete ještě muset splácet větší a větší obsluhu dluhu-
to jde pokud se holt v budoucnu omezíte a ten růst na dluh vyrovnáte... druhá věc je další zadlužování... problém je že tenhle odklad taky dřív nebo později přestane docházet.
V současnosti aby stát splatil své zadlužení tak by defacto musel ROK A PŮL vykonávat veškeré služby zcela zdarma a všechny prostředky použít na splácení dluhu- to jest žádné důchody, žádné financování zdravotnictví... žádné platy státních zaměsnanců, žádné opravy silnic. Prostě nemohl by zaplatit ani za známku na dopis po dobu roku a půl pokud by chtěl dostát všem závazkům.
A ono obecně... možná někde postavíte silnici a nebo hasičárnu navíc... no to je obecně chválihodné... problém je že jak silnice tak hasičárna budou mít provozní náklady na údržbu.
A finální problém- pokud pro té konkrétní silnici neprojede dost aut která by platila silniční daň (eventuelně k ní nějak připojené podniky i přes lepší dopravní obslužnost nedosáhnout větších prodejů (a tím i větších daní) tak máte v podstatě navíc infrastrukturu jejíž náklady na údržbu přesahují její užitečnost.
(a to je momentálně celkem problém- stát nedokáže reálně z prostředků které má ani opravit současné silnice... a ještě k tomu staví nové- až budou dokončené tak celá údržba bude stát ještě víc)
Tak se nedivte, že nezbývá na potřebné profese, když živíte několikanásobek a luxusně placených úředníčků s kancelářemi s klimatizací...
Pokud jde o úředníky, velmi se mi líbí přístup Portugalska. Na 1-2 roky stopstav nabírání nových. Povolení přesunů v rámci jednotlivých odborů atd. a zároveň všichni důchodci do důchodu. Tak se dělá efektivita za chodu. Nikdo nemusí dostat výpověď plošně a zároveň se hledají úzká místa. Po roce, dvou nalézt úzká místa, přesunout, přijmout nové. A později třeba celý proces zopakovat. (autor článku)