- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když se stane nehoda, nedej bože je v tom dražší auto, tak všichni řvou, jak bezpečnost za každou cenu, rychlostní limity stačí 30/80/110, vždyť na těch pár km se to nepozná(co z toho, že nekteří jezdí dál než do Lidlu), všude kamery, represe, zabavovat auta, pokuty podle příjmů, šílená přísnost, nulová tolerance a kdesi cosi, ale jak jde o chlast, tak najednou jsme rozumní, pohoda, klídek, pívo, s rozumem a mírou...
Pro mě za mě si jedno dejte ale začněme zvažovat jiné rychlostní limity Alespoň ty dálniční by se mohly zvednout
Proč? Jsou velice rozumné (a to ještě ignoruju všeobecné mírné překračování které je normálně tolerováno)... jediné co bych změnil na pravidlech o rychlosti je aby Policie měla právo na absolutně rovných a přehledných úsecích dálnice (případně i normální silnice) povolenou rychlost zvýšit (až o 20kmh). Jinak je podle mě limit absolutně v pořádku... A jsem v otázce rychlostních limitů "rozumně v průměru", pokud vím tak kromě Němců nikdo rychleji nejezdí.
Je fakt že auta jsou postupem času o něco bezpečnější, ale taky provoz citelně houstne a stav silnic není dobrý. Navíc se limit před dvaceti lety zvyšoval, není ještě rozumné ho tlačit výše.
Od zdi ke zdi - ale pravda je někde mezi : Nyní je u nás povolená hranice pití alkoholu za volantem 0,0 promile, ale to nezabrání spoustě lidí " si dát jedno pivko" a řídit klidně dál. Prosté - jedno pivko zažene žízeň, ale neopije ( takhle to vnímám já, ochlasta se kterým jedna desítka nic nedělá ) . Oproti tomu stojí moje žena, která pije velmi zřídka a i když jsme na dovolené v cizině, kde se alkohol za volantem do jisté míry toleruje - ona nikdy před jízdou nepije, protože se na řízení po alkoholu necítí ( i když měla decku vína - což je nic ) Tudíž můj názor je ten, že kdo nepije nic dnes, i když se to nesmí, tak nezačne i kdyby mu to stokrát zákon povoloval. Ten kdo si dnes riskne jednu desítku, si jich s povolenkou stejně víc nedá - protože to není alkoholik, ale člověk co má chuť na jedno. A ten co dnes jezdí nalitej, tak ten to jinak dělat nebude nikdy . Jestli jsem někoho urazil, tak se omlouvám.
naprosto jste vyjádřil i můj názor, takže mi zbývá se pod to už jen podepsat
Dvacet let cestuji po západní komunismem nezk...ené Evropě, lidi jsou tam asi tak 10x zodpovědnější a slušnější než u nás - logicky, několik generací u nás bylo vychováno ve lži, přetvářce a od dětství utvrzováno v tom, že největší udavač a podrazák vyhrává...Je to smutný fakt, ale nadpoloviční většina Čechů si dá okamžitě místo jednoho piva tři Stejně jako házejí pet lahve do kamen, vypouštějí si záchody do rybníků a nespalitelný odpad hází po lese.
S tou kritikou máte z větší části pravdu. Jenže i v ČR jsou lidi, kteří dobrovolně uklízí odpadky z lesa. Těm byste to jedno pivo povolil? Já vidím řešení jinde - nezavinil jsi nehodu ?, neotravoval jsi svým řízením pod vlivem žádného z účastníků sil.provozu? - dej si 10 piv. Dal sis pivo a seš pako? Zaplať VŠECHNY škody, byť bys na to makal do smrti a musel prodat i svoje bydlení. Nějak nevidím v současných zákonech motivaci k osobní zodpovědnosti, spíš buzeraci, ze které by se jeden mohl i ožrat, aby se cítil svobodněji.
A co takhle nealkoholické pivo? Já si ho dávám po jídle pravidelně a nemám s ním problém. V dnešní době je na trhu výběr široký.
Nechutná mi. Není to pivo. Pijí Francouzi místo vína mošt?
souhlasím.....patřím k těm, co si před jízdou dají maximálně nealko pivo, ale z principu mě štve kriminalizace nanedbatelných rizik při nedůsledném postihování rizik významných nebo dokonce fatálních.
V stávající podobě je boj s alkoholem normální Potěmkin...."odtial to tak vyzerá".....ale funkci to neplní.
Uniká mi pointa věty "Jsou faktory, mezi nimi zdravotní, ale i psychický stav, který má na řidiče mnohem větší vliv." Pokud by tyto faktory měly negativní vliv na Vaši schopnost řídit, tak se taky řídit nesmí.
Podle § 5 odst. 2 písm. c) nesmíte řídit ve špatném zdravotním stavu: (2) Řidič nesmí ... c) řídit vozidlo nebo jet na zvířeti, jestliže je jeho schopnost k
řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti snížena v důsledku jeho zdravotního
stavu.
Psychický stav se někdy (duševní nemoc apod.) podřadí pod stav zdravotní, jindy by řízení ve špatném psychickém stavu (např. manželka mi byla nevěrná a stále na to myslím) bylo v rozporu s § 5 odst. 1 písm. b) : (1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen ... b) věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
tolerance přístrojů, které používá policie je 0,24 promile. začínalo se rozmáhat, že "opilec" po nadýchání prohlásil, že nesouhlasí se způsobem provedení zkoušky a buď ho policie musela odvést na krev, nebo pustit. od zavedení pouze pokuty bez bodu si slibují, že budou moc znovu rejžovat.
on je rozdíl zaplatit pokutu (zamrzí, ale nic se neděje), nebo riskovat ztrátu řp a tím i příjmu
http://vorisek.blog.idnes.cz/c/191485/Tolerance-05-promile-za-volantem-je-prospesna-a-bezpecna.html