Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z

zabijack

18. 3. 2011 1:23
jo, jsi ucitelka.

sem sem jen prvni odstavec...dal nebudu, je to dlouhy jak svina, moc to resis. takze kamoska mela pravdu. ps: nejsem zaujaty, pise ti to nekdo, kdo vystudoval pdf na mu.))

0 0
možnosti
F

fanda2

18. 3. 2011 6:49
Re: jo, jsi ucitelka.

No, dle vašeho písemného projevu jste asi jenom "studoval", a to ještě pořád někde "za školou". Silně pochybuji, že jste "vystudoval" ....Rv

0 0
možnosti
BH

dropa

18. 3. 2011 0:09
Já taky nevěděl jestli je to dobře nebo špatně,

když táta přišel předčasně z práce s oznámením "Jsou tady rusáci" akorát, že mi bylo 12.

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

18. 3. 2011 0:08
To máte tak,

když zavzpomínám na svá školní léta, vybaví se mi učitel matematiky, který se mi individuálně věnoval, připravoval mi příklady, abych se nenudil. Vybavuju si též dějepisářku, pro niž byl dějepis jen řadou seznamů jmen, dat, bitev a vykopávek. Pamatuju si také učitelku biologie, co nám místo půlky výuky pouštěla nějaká videa bez přímého vztahu k probírané látce a v druhé půlce si odříkala svůj desítky let starý kolovrátek.

Prostě si pamatuju pedagogy dobré i špatné (přičemž to rozdělení beru primárně podle zaujetí dotyčného pro vyučovaný předmět a přístupu k němu) a bilance mi vychází poměrně neradostně.

Pokud obraz průměrné učitelky v mysli většiny vypadá jako "osoba, pro niž je učení zaměstnáním, v němž si odříká to svoje a je ráda za každý den, který už skončil", těžko mít k této profesi úctu.

0 0
možnosti
BB

Bennu

18. 3. 2011 0:35
To je jako vsude jinde

V kazde profesi najdete lidi zapalene pro vec a ty, co se vzrusuji jen do vyse sveho platu.

0 0
možnosti
PNKJ

Pes na koze jel

17. 3. 2011 23:29
Pokud

0 0
možnosti
PNKJ

Pes na koze jel

17. 3. 2011 23:34
Re: Pokud

bych měl hodnotit náročnost některých oborů třeba na PF Liberec tak:

znal jsem lidi, kteří přešli ze strojárny na kombinaci MA+FY a tvrdili, že je to daleko náročnější studium než strojárna. Jazykáři to samý. Angličtina nebo němčina na stejné úrovni jako filda. Pochopitelně. Jsou i jednoduché obory jako tělocvik nebo výtvarka. Ale to už tak prostě je. Tolik poznámka k "jednoduchosti" PF

0 0
možnosti
KP

ppeppe

17. 3. 2011 23:10
Peďák

Peďák, peďák. Na peďák jsem chodila a můžu s klidným srdcem říct to, co říkali kamarádi z jiných vysokých škol. Když to chceš flákat a prolézt, tak toho moc dělat nemusíš. Když tam ten čas chceš smysluplně využít a něco si z něj odnést, tak makáš jako šroub.

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

17. 3. 2011 22:58
já nikdy nepochopil smysl pajďáku

sám dělám lektora, i když ne ve školství, (patřím dle hodnocení účastníků z firem k nejžádanějším) a peďák nemám a nepostrádám. Pocházím přitom z učitelské rodiny, kde ho dělali takže srovnání mám. Rozdíl je ale totálně nulový, spíš mi z toho plyne, že někdo na to prostě buňky má, jiný ne.

To co jsem o této škole slyšel mi připadalo vždy jak z blbé komedie. Obsah předmětů, který se rýpal v historii kdečeho místo, aby řešil praktické dovednosti.....samá teorie pedagogiky a spousta pitomých žvástů bez reálného využití.

Když měli študáci pajďáku (pár jich znám) ale předstoupit před lidi, získat si je, zaujmout je a ještě jim něco srozumitelně vysvětlit, tak k tomu tyhle pitomosti naprosto nepotřebovali a leckdy to nezvládali vůbec dobře. Konec konců každý jsme asi zažili dost špatných učitelů.

V každém pádě je ale povolání učitele roztomilá úchylka. ;-D Good luck učitelský sbore.

0 0
možnosti
PNKJ

Pes na koze jel

17. 3. 2011 23:42
Re: já nikdy nepochopil smysl pajďáku

no jako člověk s peďákem a zkušeností vzdělávání na ZŠ a vzděláváním dospělých tvrdím, že hodnotíš nebe a dudy.  Ano. Je to o tom, kdo buňky má a kdo ne. Na druhou stranu, zkus vymyslet zábavnou hodinu na větné členy. Na to ti buňky stačit nebudou. Hodnotit, že učitelé neučí prakticky je věkovým průměrem pedagogického sboru. Tento směr se na PF učí posledních 15 let. Na druhou stranu  i dnes zůstává ve školství odpad, který je pro učení nevhodný, ale bohužel se neuplatní jinde, Od nás z ročníku zůstalo učit z 90ti% právě těch neschopní. Ti s buňkami využili svůj talent jinde

0 0
možnosti
E

EvaAdy

17. 3. 2011 22:27
pedák

celkem mě baví vaše příspěvky, že peďák je nejlehčí škola na světě... mám kamarádku, která je ted v druhym semestru, kombinace Nj a Zsv a jak tahle holka musí makat to si neumíte představit. Na příklad, kdo z vás vůbec někdy slyšel o předmětu jako Německá fonologie a kdo ví kolik variant hlásky e vůbec němčina má? A taky za semestr byste měli mít aspon 30 kreditů, aby vám to vyšlo rovnoměrně na celý studium... na pedáku jsou předměty ohodnocený max 3 kreditama za zkoušku, takže ty lidi tam sou fakt celý dny...

0 0
možnosti
CIF

comme il faut

17. 3. 2011 22:39
Re: pedák

A teď si představte, že fonologii má každý jazyk. Jsou lidé, kteří tvrdě makají i na zvláštní škole.

0 0
možnosti
W

William2010

17. 3. 2011 22:17
Terko, ucis anglictinu,

0 0
možnosti
TB

Šírová

17. 3. 2011 22:53
Re: Terko, ucis anglictinu,

Ano, učím. Známe se?:-)

0 0
možnosti
JS

Kolumbo

17. 3. 2011 21:36
Není to v tom,

že učitel nutí žáky myslet. Je to v tom, že škola je jednak povinná, druhak i o blba co propadá už od první třídy se "sociální stát " postará - tak vo co go? Dělal jsem v Africe  a tamní děcka CHTĚLY, opravdu chtěly chodit do školy! Protože  ten, kdo dosáhne určitého vzdělání si polepší, může se stát třeba vojákem nebo policajtem, zatímco blb který nemá o nic zájem může tak akorát pást kozy. Každopádně  jeho osud nikoho nezajímá, nikoho nedojme, stepovat kolem něho budou akorát "aktivisté" z Evropy.

0 0
možnosti
H

habr

17. 3. 2011 21:55
Re: Není to v tom,

No tvé přirovnání s Afrikou je hezké. Jen s tím, že tam kdo se učí může být vojakem či policajtem, u nás kdo se neučí má místo u městské/obecní prakticky jisté.

A slušní vysokoškoláci po několika letech ve řízení firem (nižších postech) raději odcházejí pást kozy, než aby se dívali na ty švindly co se v naší ekonomice a politice dějí.

0 0
možnosti
N

nabuk

17. 3. 2011 20:48
Časem

si to v sobě srovnáte. Já dnes s odstupem desítek let vzpomínám na učitele pro které byla jejich práce posláním. Nikdy to takhle o sobě neřekli, ale to dítě velmi přesně vycítí, to žádná maska nezakryje ...  Na ty nelze zapomenout, dali mi nejvíc. Oni totiž vnímali i tu zpětnou vazbu, věděli, že i oni se od děcek mají co naučit. A učili se, pracovali na sobě. To je přirozenej a pěknej vztah, kterej všem něco dá. A takoví kantoři jsou i dneska, mají to těžký a není jich většina, ale jsou. :-) Ti, kteří do školy chodili jen do práce jsou již dávno zapomenuti.

0 0
možnosti
TB

Šírová

17. 3. 2011 22:56
Re: Časem

Děkuju za naději. To je moc pěkný příspěvek. :) Já učit chci. Ale už teď vím, že tochce skutečnou sílu.

0 0
možnosti