Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
X

xs123

18. 3. 2011 9:25
Ve školství není vypracován

žádný systém hodnocení. Není nikde ani naznačeno, co to je - dobrý učitel. Podle žáků to je ten, který nemá vysoké požadavky a je s ním stranda. Podle úředníků je to ten, kdo má vzdělání. Podle rodičů ten, který dává jejich dětem dobré známky. Podle ředitele - ten, který má v nejlepším pořádku administrativu. Co se týká studia na pajdě, měly by se tam dělat talentové zkoušky nebo psychologické testy. Učit - hlavně na základní škole, není o tom, že by jedinec musel disponovat nějakou mimořádnou mozkovou kapacitou, ale o vztahu k lidem, přirozené autoritě, schopnosti učit i méně chápavé a méně sympatické děti. Být samostanou osobností a nepodléhat tlakům zre strany "mocnějších".

0 0
možnosti

sorgedoktor

18. 3. 2011 9:29
Je to moc hezké..

také  zkouška    frustrační  tolerance  by  nebyl od  věci...

Učitelky  jsou  po 20-30 letech  praxe s nervama na dbě.Chlap s něma   nevydrží, rozvedou se..

0 0
možnosti
YY

Guderian1

18. 3. 2011 9:03
ucitel je porad lukrativni zamestnani

No moje manzelka je take ucitelka,ale tyhle sprominutim obludne reci o podcenovanych a utlacovanych ucitelkach co zde autorka zminuje, tak nic z toho na sve zene nepozoruji ,samozrejme se stane, ze prijde domu kolikrat  uplne vycerpana ,kdyz ji daji deti ve skole zabrat ,ale tohle je udel tohodle dle meho nazoru krasneho povolani.

Nutno podotknout, ze i spousta nasich pratel je z ucitelskeho prostredi a u nich take nic obdobneho nepozoruji.

A take nevidim ani na okoli ,ze by profesi ucitele jakkkoli zvelicoval, popripade se teto profesi nekdo vysmival.  

S timto clankem absolutne nesouhlasim, prijde mi jen jako zpoved jedne frustrovane ucitelky, nez-li problem vetsiho celospolecenskeho razu.

Pani autorce bych doporucil spise navstivit nejakoveho odborneho lekare, jelikoz tohle vypada na osobni problem .

0 0
možnosti
TB

Šírová

18. 3. 2011 9:23
Re: ucitel je porad lukrativni zamestnani

Pročtěte si prosím diskuze a reakce, abyste mohl zhodnotit, jestli je to ryze osobní problém;-)

Ale vás nadpis se mi líbí.

0 0
možnosti
AA

AngerPain

18. 3. 2011 8:27
Filtry

Problém není v profesi, ale v lidech. Na gymnáziu z naší třídy na pedagogiku téměř nikdo nechtěl, šli jen ti co se nedostali jinam. Z těch co šli, začali na střední a základní škole učit jen ti, co nemohli jinam... To jsou dva filtry, kde vám bohužel odchází kvalitní lidé.

Problém je samozřejmě ve školství. Problémy:

Kvalitní lidé nechtějí učit - je potřeba zvednout platy.

Žáci nemají motivaci - státní zkoušky každý rok. Kdo neudělá, propadá.

Nevyhazují se špatní učitelé - tady těžko soudit, ale problém je to velký.

0 0
možnosti
TB

Šírová

18. 3. 2011 9:02
Re: Filtry

Souhlasím.

Školství je obrovský rozvětvený systém mnoha úrovní. Každá změna bude proto pomalá. Musíme vytrvat. R^

0 0
možnosti
RD

nerzhul

18. 3. 2011 7:42
No tak to je mega úlet

to srovnání se supermanem :D "zakročit včas, nesmí se mýlit, všechno ví, dobře se orientuje, padouchy trestá důrazně a nekompromisně, chrání své svěřence, aby nedělali chyby, musí vypadat dobře a vystupovat sebejistě"

Vy jste asi dlouhá léta nebyla ve škole, jinak by jste takovýhle nesmysl nenapsala!

To, že se učitelé neuznávají, pramení za 1)ze školy. Její úroveň je prostě mimo. Nelze srovnávat s technikou a jiným zaměřením. Pedák se chodí studovat když Vas jinam nevezmou.. to je hlavní důvod. Vzdyt rict ze studujes pedak je dneska horsi nez nebyt na facebooku.

2) Respekt. Z toho vše pramení, Učitel můze bt buhvi jak chytrej,a le kdyz nema respekt, nema nic.

A jak z tehle situace ven? asi nejakym stylem uceni, kterej chytne kazdeho zaka a navaze se dobrej vztah s kantorem. Neco jako skola hrou a ne to co predvadi ucitele dnes...

0 0
možnosti
P

pět_velryb

18. 3. 2011 8:00
Re: No tak to je mega úlet

Co pořád máte všichni s tím pajdákem? Kupříkladu já mám fildu. Kolegové mají také fildu, nebo přírodu, nebo matfyz, ekonomku....z pajdáku tu není nikdo.

0 0
možnosti
VL

VSvihlik

18. 3. 2011 7:36
Rozdíl mezi učitelem a učitelkou?

Rozdíl mezi učitelem a učitelkou?

Učitel - to je povolání. Obtížné a často blbě placené.

Učitelka - to je lékařská diagnóza. S přibývajícím věkem se to silně zhoršuje.

0 0
možnosti
TB

Šírová

18. 3. 2011 9:03
Re: Rozdíl mezi učitelem a učitelkou?

Pane, vy jste sexista! ;-D

0 0
možnosti
PM

KOLDAK

18. 3. 2011 7:35
"Učitelka" není nadávka,

je to diagnóza:-)

0 0
možnosti
JM

janacz

18. 3. 2011 9:48
Re: "Učitelka" není nadávka,

Já nejsem učitelka, ale nemohu s tím souhlasit. je to otřepaná fráze vytvořená nějakými žáky co ve škole měli potíže sami se sebou V

0 0
možnosti
RD

nerzhul

18. 3. 2011 7:30
No tak to je úlet

0 0
možnosti
MK

jakson

18. 3. 2011 7:10
Přeji autorce,

aby ji nadšení a láska k učení vydržela, protože (pokud pominu studium) jen to z ní udělá dobrého kantora. Rád bych věděl o jiném zaměstnání, ve kterých je to stále těžší, ale každý den se od nich očekává, že pojedou naplno a bez zaváhání, protože za každé jedno takové dostanou okamžitě facku od studentů. Kde vás nikdo nepochválí, jen kritizuje, kde se musí často vysloveně protrpět šikana a trapnost ze strany státu prostřednictvím školských komisařů (~=zkrachovalých studentů pedagogiky s přehnaně vysokými ambicemi a minimálními schopnostmi a vztahem k tomuto zaměstnání). Není to jako v jiným jobech, kde si občas prostě můžete odfrknout a ještě kasírovat odměny. Právě sem patrím já. Obdivuji každého, kdo někoho učí, něco naučí a koho jeho studenti mají rádi. Na školách především.

0 0
možnosti
TB

Šírová

18. 3. 2011 9:05
Re: Přeji autorce,

Oooooo, jste balzám!:-)R^

0 0
možnosti
SS

Solomon Short

18. 3. 2011 2:27
názor

učitel = indoktrinátor. To je důvod, proč je nikdy nikdo nebude brát vážně.

0 0
možnosti
TH

airwar

18. 3. 2011 6:40
Re: názor

To je nesmysl, to jestli někdo bere učitele vážně není dáno tím že je nebo není učitel, ale jeho schopnostma a charakterem. Žiji celý život v zemi která nikdy nebyla nedemokratická, přesto jsou problémy švýcarského školství v mnoha ohledech stejné jako problémy školství českého - špatní učitelé, a to jak odborně tak především charakterově, dobrý a charakterní učitel umí nauči a umí si sjednat respekt, protože má přirozenou autoritu, špatný učitel to neumí, protože žák umí rozlišit dobrého a špatného kantora, kantora který má charakter a který je z prominutím "posera" a těm druhým to umí dát sežrat. Viděl jsem kontrast kdy žák-uličník u špatného učitele zlobyl, vyrušoval a neučil se, a stejný žák-uličník byl u jiného kantora téměř vzorný student s velice dobrýma znalostma.

0 0
možnosti

martin_simek

18. 3. 2011 1:52
Jste to Vy, kdo vytvari vaznost Vaseho stavu

a ne nikdo jiny !!!

0 0
možnosti
JM

janacz

18. 3. 2011 9:49
Re: Jste to Vy, kdo vytvari vaznost Vaseho stavu

Často učitelé musí se vymotat z protichůdných požadavků. Na vině je Systém shora. :-/

0 0
možnosti