Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JA

master_jarek

18. 3. 2011 10:21
predsudky

ja myslim, ze primarne je potreba oprostit se od vlastnich predsudku. Byt mene sentimentalni a zacit na sobe makat. Vezte, ze Vase okoli - studenti, rodina, pratele Vas pak budou respektovat vic nez drive. Nemuzete to ale chtit ze dne na den. To neplati jen pro ucitele, ale ve vsech oborech.

PS: ucitelstvi neni jednoduchy obor - to si dobre pomatuji ze svych studenskych let.

0 0
možnosti
S

snegon

18. 3. 2011 9:53
Reakce kamarádky

s největší pravděpodobností nebyla na Vaše povolání ale na způsob vyjadřování (poučovací, nepřipouštějící že vše je relativní). Dcera mi vyprávěla že její kamarádka ji na něco takového upzornila rčením "Ano mami".

0 0
možnosti
BH

dropa

18. 3. 2011 10:09
Re: Reakce kamarádky

R^ :-)

0 0
možnosti
MT

ToMiSoft

18. 3. 2011 9:50
.

Za sebe mohu říct to, že povolání (v tomto případě učitel/ka) u mě apriori neznamená opovržení nebo naopak výsostné postavení. Záleží vždy na konkrétním člověku. A u např. jedné konkrétní učitelky mohu s klidným svědomím prohlásit, že rčení "Učitel není povolání, ale diagnóza", na ni zcela jasně platí. Ale znám i další učitele/učitelky a tam toto rčení jednoznačně odmítám.

0 0
možnosti
S

Sucubus

18. 3. 2011 9:49
asi mám podobně hluboko zakédované

učitelka = někdo kdo mi pořád do něčeho kecá, napomíná, nařizuje, dohlíží na dodržování... asi to mám zakódované ze školní jídelny... to mléko vypiješ (i když dodnes mléko nerad piju), celý oběd dojíš (i když z prorostlého masa se mi zvedal kufr) ještě že se to už nikdy nikde neopakovalo...

0 0
možnosti
JM

janacz

18. 3. 2011 12:32
Re: asi mám podobně hluboko zakédované

Pravděpodobně to bylo ve vašem případě nutné, aby vás někdo často napomínal...  bůhví jak by to jinak dopadlo ;-D

0 0
možnosti
PV

VerneP

18. 3. 2011 9:49
Mozna by nebylo ...

... od veci, kdyby polovinu casu na PdF venovali psychologii, protoze ucitel by mel byt v prvni rade psycholog, aby vedel, jak s zaky komunikovat. Ona takova historie skostvi v praxi, chudaku uciteli, moc platna nebude.

0 0
možnosti
JM

janacz

18. 3. 2011 12:33
Re: Mozna by nebylo ...

Psychologové jsou ještě dále od reality, než by mohli být učitelé. :-/

0 0
možnosti
TJ

Tomáš Jasný

18. 3. 2011 9:45
Jste příliš vztahovačná

Nesmíte si brát nějaké legrácky studentů příliš osobně. Říkejte si, že jejich "útok" je vedený na učitelku, nikoliv na Terezu Šírovou.

0 0
možnosti
U

UrsusLuin

18. 3. 2011 9:43
.

Problém českého školství je, že do něj velmi často nastupují ti nejneschopnější lidi z ročníku, protože ti nejlepší se ujmou jinde. Další věc je, že spousta "učitelek" jde na učitelství ze sobeckého důvodu "z lásky k dětem" nebo protože je "baví práce s dětmi". To je přece nesmysl. Učit bych měl z lásky k oboru.

0 0
možnosti
JM

janacz

18. 3. 2011 12:02
Re: .

Z lásky "k oboru" se chodí do výzkumu. !!

0 0
možnosti
JM

janacz

18. 3. 2011 9:42
Asi nejhorší je

když učitel dá najevo nejisotu nebo rozrušení. Toho žáci zneužívají. :-(

0 0
možnosti
F

flavy

18. 3. 2011 9:39
Když nevím, tak se zeptám a když můžu, tak poradím:)

To je životní krédo bývalé sousedky, které jsem převzal za své. Asi jsem osobností učitel, protože všechno vím nejlíp a běda tomu, kdo se mou nesouhlasí.

Skoro se divím, že se se mnou v dlouhodobém horizontu ještě vůbec někdo baví. Mám všechny Vámi popisované vlastnosti supermana a dávám to svému okolí okázale najevo.

V jednom se ale lišíme, profesí učitelko, otázky o užitečnosti a smysluplnosti kladu jen sám sobě, nikoliv řečnicky a odpovědi hledám právě jen u sebe. Nedokážu být na sebe hrdý jenom kvůli tomu, že je má profese ve společnosti vážená. Hrdý na sebe budu, až dosáhnu takových kvalit jako Ti, jenž vážnost „našeho“ oboru ve společnosti vydobyli.

A protože můžu, tak Vám poradím: začněte u sebe a svými skvělými pracovními výsledky probuďte v sobě stavovskou hrdost.

Uf. Já bych byl skvělý učitel. Tolik moudra v pár větách:)))

0 0
možnosti
TB

Šírová

18. 3. 2011 11:19
Re: Když nevím, tak se zeptám a když můžu, tak poradím:)

To je přístup panečku! 8-o:-)  Člověče, pište mi sem častěji :) R^

0 0
možnosti
AB

Arthur B.

18. 3. 2011 9:31
Proč?

No a kde je ta příčina? Já si nemůžu pomoc, ale když se vrátím ke své základní školní docházce, tak to, pokud jde o učitele, často opravdu není moc radostné vzpomínání... Ano jsou tam kantoři, co měli zájem o vyučovaný předmět a dokázali ten zájem přenést i na většinu žáků, to byli lidé, co by se měli vyvažovat zlatem. Pak tam byli učitelé, co jsem je neměl rád, protože byli nároční a přísní. Dnes na ně vzpomínám s respektem. Pak je tu bohužel zástup čehosi, co se asi učitelem nazývat nedá a rozhodně se nejedná o pár jedinců. Naopak tahle skupina  ty dvě předchozí početně převyšovala - samozřejmě v různé míře své neschopnosti a nevhodnosti pro učitelské povolání. Líbilo se mi, když jsem přešel na střední školu, kde jsem měl naopak štěstí na velmi dobré učitele...

0 0
možnosti
JM

janacz

18. 3. 2011 12:14
Re: Proč?

Hlavní je, že jste se naučil číst, psát a počítat. Na ostatní nehleďte. :-)

0 0
možnosti