Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

ika

4. 10. 2010 8:27
dys + hyper?

To myslíte, že hyperaktivní dítě nebo disgrafik je zároveň méně inteligentní?

0 0
možnosti

lubossula

4. 10. 2010 8:34
Re: dys + hyper?

nikoliv. Myslim si, ze u spousty deti se nizsi IQ ci vychovne problemy schovavaji za dys + hyper. Nebal bych se rict, ze to povazuji za masovy jev. 

0 0
možnosti
KB

Patcha1

4. 10. 2010 7:43
"Blbškoly"

"Přece nedám svoje dítě do blbškoly s cikánama" - to je celkem logická úvaha řady rodičů. A úplně mimo mísu taková úvaha není. Zvláštní školy (bez ohledu na to jak se zrovna nazývají) na mnoha místech slouží jako "odkladiště" cikánů, i když tam někteří z nich naopak nepatří. Ale příspěvek autora se mi líbí. R^

0 0
možnosti
LZ

košťálka

4. 10. 2010 7:20
Pan autor

je psycholog? Se zaměřením na pedagogiku? Ono totiž záleží na míře "dys". těžkého dys si žádná škola nenechá, byli by sami proti sobě, A že to nebývalo? No, to určitě, akorát že tyhle děti byly okamžitě dávány do zvláštní školy. A odklad o rok? osobně se mi stalo, že syna odložili o rok, protože je narozen koncem září a nikdo se se mnou nebavil, tak se, myslím, pane autore napřed zamyslete, udělejte si opravdu fundovaný a rozssáhlý průzkum a pak pište takovéto blábolyRv

0 0
možnosti
RC

josefbad

4. 10. 2010 8:13
Re: Pan autor

Vazena pani,

to ze sel syn o rok pozdeji, protoze je narozen koncem zari je zcela bezne a v souladu se zakonem. Teprve nyni lze bez problemu takoveto dite dat do skoly.

Odklad (myslim tech deti, ktere maji 1.9. sest let) je podle me zlocin na jejich vyvoji - vyvoj se rapidne zpomali - ve skolce delaji neco, co uz zazili, nove podnety neprichazeji. Muj syn je narozen v rijnu a kdyby umel dobre mluvit (r, ř), dal bych ho do skoly jiz v 5 letech. Do prvni tridy sel a umel pocitat do stovky, scitat i odcitat. Matematika pro nej bude nuda, pani ucitelku bude zlobit, pokud ho nejak sikovne nezabavi.

0 0
možnosti
ZNPVK

zajíc na pařbě v králíkárně

4. 10. 2010 0:01
nebývávalo

to snad neni možný. ;-D

0 0
možnosti
SB

Morgiana

3. 10. 2010 23:31
Z mého

pohledu tu mícháte hrušky s jablkama. Dřív se moc o zvláštních školách nevědělo a speciálky byly uplně mimo zájem lidí a těžké případy byly automaticky v ústavech - Dnes je doba jiná , děti i s velmi těžkou vadou jsou doma a musí se někde vzdělávat v rámci svých možností .Takže děti bez větších vad a zdravé jsou po 30 v normálních školách a děti, které mají obtíže jsou u nás v praktických a speciálních . Ovšem dnes už opravdu tyhle školy nejsou žádné místo pro jakýsi odpad, ale vážně řešíme všechny děti, kterým se ve škole zas tak nedaří . Máme třídy maximálně po 13 dětech a dost času se dětem věnovat. nemáme tam žádné zvonění a jiné stresory a najdete u nás děti od běžných vad jako různé dis. až po těžké obrny a IQ 40. Prostě jako já nevím ve sportu je ateam a pak B team a my se snažíme co nejvíc dětí zas poslat do Atemu . Opravdu pokud Vám psycholog řekne bylo by pro Vaše dítě lepší dát dítě do praktické , neváhala bych ,. ono jde u těch dětí taky o sebevědomí

0 0
možnosti
JT

Jirka1938

4. 10. 2010 0:13
Re: Z mého

Nezda se mi, ze by autor neco michal. Vy to popisujete dost ruzove. Co nejvice deti do tymu A? Neni v tom ten problem?

0 0
možnosti
L

LUBr.doktorka_bačkorka

3. 10. 2010 22:49
Myslím, že dnes je to jen jakýsi mezičas

a problém s dětmi "dys" a "hyper" se vyřeší sám. Je jasné že za dveřmi jsou školy pro majetné a těch se to týkat nebude. Ty budou placené rodiči a ti rodiče nepřipustí, aby takový tvor jejich děti vyrušoval z výuky. Také v budoucnu se předpokládá, že každý bude bydlet jinak a v jiné čtvrti. Většina však, tím myslím na takové ty proletáře, kterých jsou 2/3 a nedosáhnou ani na průměrný výdělek, budou s různě psychicky postiženými muset prožít život a tak je pro ně ideální, když si to už od školy mohou vyzkoušet a zvyknout si.

0 0
možnosti
ML

lakynom

6. 10. 2010 2:17
Re: Myslím, že dnes je to jen jakýsi mezičas

Jo. A taky třeby vybuchne bomba. A bude všechno jinak.8-o TVOR vyrušuje děti? Panebože.

0 0
možnosti
MV

LLucrezia

3. 10. 2010 22:12
Ad integrace

Specifické poruchy - tedy dysgrafie, dyslexie apod. opravdu nejsou synonymem pro nízkou inteligenci. Vůbec nevíte, která bije...

Shodou okolností mám dceru, která má dysortografii, tedy drape jako kocour , občas jí vypadne písmenko nebo udělá hrubku..Nikdy nebude písmenka malovat. Jinak je to ale proklatě chytrá holka, píše hezké slohy, zvládá jazyky, vyhrává matematické olympiády, umí dobře anglicky. Co by proboha měla dělat ve zvláštní škole??? ;-)

A ještě ad integrace.. Ani u opačného případu - tedy mimořádně nadaných dětí není segregace, tedy separovaná výuka přínosem. I hvězdy si musí uvědomit, že kolem nich žijí normální lidé, a taky třeba lidé zlí nebo hloupí..a naučit se s nimi vycházet. Stejně tak jako třeba se spolužákem s fyzickým postižením, smyslovou vadou. Jsem pro integraci slabších mezi normální i hvězd mezi normální.

Přehoďte si černobílé vidění na barevné :-)

Pěkný den

0 0
možnosti
JN

sat037

3. 10. 2010 22:33
Re: Ad integrace

Víte páni (a dámy) diskutující, ne že bych chtěl přímo souhlasit tady s panem kriminálním živlem (díky Járo :-)), ale řekněte mi, kde jste se v jeho článku dočetli o inteligenci. Já tam žádnou zmíňku fakt nenašel. A většina to tu porád opakuje.

0 0
možnosti
MA

Adam Mydlář

3. 10. 2010 21:49
A nesnažíte se jen omlouvat svou averzi vůči nim?

Samozřejmě to co popisujete je problém. Možná začíná u nekvalitních škol pro postižené a u jejich nízkého počtu. Možná maminka odkudsi z vesnice nemůže dát dítě do vesnické školy, protože tam postižené neberou a nechtějí. Takže začne hledat nejbližší vyhovující, ale ta možná nevyhovuje přístupem k dětem, podobá se spíše ústavu. No a ta nejbližší vyhovující je v Praze, Brně, Ostravě. Pokud má dítě jen drobné postižení a je schopné jaksi prolézt základní školou, proč by tam nemohlo být? Nebo chcete školu elitářů? Jeden nechce postižené duševně, druhý tělesně, třetí vyřadí ty dis, a hyper, pak se vyřadí... a budeme mít třídu, po které jsme toužili. A nejlépe z ní vyřadíme i ty co mají na vysvědčení 3 a hůř ať to ti chytří nemají tak složité. Všechny ostatní šoupneme do různých úrovní zvláštních škol. Pak ty chytré zavřeme do vedení společností a podniků na izolovaná patra a hloupým zaměstnancům do nich nedáme přístup. Dáme... když přivezou pizzu. Ale to už je samozřejmě nadsázka :-).

0 0
možnosti
P

Petr_

3. 10. 2010 20:49
Rodiče s odkazem na "dys" či "hyper" odmítají zařazení ...

A to delaji dobre. Prece nejde poslat do zvlastni skoly kazdeho, kdo ma nejaky problem bez ohledu na zavaznost toho problemu. Proste v te normalni skole budou zaci, kterym to jde a kterym to nejde snadno. Muj syn vychodil zvlastni skolu a jedine diky tomu je ted do znacne miry samostatny. V jeho pripade to jinak neslo. Ale posilat tam kazdeho se sebemensim problemem je scestne uz proto, ze pedagogove ve zvlastnich skolach by se detem ktere maji opravdovy problem nemohli plne venovat.

0 0
možnosti
PV

xKROKODYLx

3. 10. 2010 21:09
Re: Rodiče s odkazem na "dys" či "hyper" odmítají zařazení ...

Hlavne deti ktere jsou nadane ti za tento pristup velice podekuji... Pro dysPepicka a hyperMarenku se bude vyuka zjednodusovat az tak, ze se ty decka nenauci nic, jen aby mohl byt ve tride nejaky Dyshyper...

Autor ma pravdu, takovy decka patri tam, kde se jim venuje patricna pece a vhodna vyuka a to neni v normalni skole...;-€;-O!!

0 0
možnosti
C

Cynyc_

3. 10. 2010 20:07
Vysvětlovat množství hyperaktivních dětí

tak, jak to činíte Vy (či alespoň naznačujete) je jistě pohodlné. Na druhou stranu tyto děti vyrůstaly v historicky bezprecedentní situaci (z mnoha hledisek, mírou znečištění životního prostředí počínaje a průměrným počtem sourozenců konče), takže nechme vyšetření příčin na solidní vědecké studie. Ty pochopitelně nemohou rozhodnout, jak s těmito dětmi v průběhu vzdělávacího procesu nakládat. Jsem si ovšem celkem jist, že Vaše řešení, tedy zařazení do zvláštní školy, určené primárně pro děti s kognitivním postižením, bude mít závažný negativní důsledek pro jejich mentální rozvoj. Osobně jsem spíše stoupencem integrace. Je jasné, že většina rodičů by chtěla, aby jejich potomek (ať je sám jakýkoli) chodil do třídy se samými bezproblémovými Einsteiny. Tak ovšem život nefunguje, ani ve škole, ani později. Proč by se děti neměly přirozené heterogenitě společnosti přizpůsobovat odmala? Nemluvě o tom, že mezi dětmi s dysfunkcemi je stejné procento potenciálních Einstenů, jako mezi ostatními.

0 0
možnosti
SB

Morgiana

3. 10. 2010 21:24
Re: Vysvětlovat množství hyperaktivních dětí

Ony dnes ty praktické a speciální školy nejsou to , co kdysi. My jsme dokonce velmi usilovali o otevření dalších připravných a 1. tříd pro děti s lehkým postižením. Jak už jsem psala níže jsme škola a myslím že už jsme dokonce dvě takové školy, kdy pokud to jen trochu jde , učíme podle osnov normálních škol a proto je u nás možnost až do 5. třídy kdykoli to situace žáka a jeho schopnosti dovolí , přestoupit na normální školu. Já prostě nechápu ty rodiče proč tak bazírují na normální škole, když je jasné, že tam není možnost se individuálně slabšímu dítěti věnovat . Trochu humoru nakonec. Rodiče jsou stejný napříč společností. V září jsem obdrželi tento vzkaz ." Moje dýtě nebude chodyt do školy pro debyly, " :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 409
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2243x
Možná samorost. Možná snílek. Život stavím nad ideologie.