Děkujeme za pochopení.
Jules navždy
Tenhle návrh podporuju
už jsem trošku unavený ze supersportovnich aut řítících se po dálnici 230 nebo parkujících na místech pro invalidy. Pokuta má být postih, který motivuje řidiče k dodržování zákonů. Aby to postih byl , musí ho ten člověk skutečně pocítit.
mff-59
Re: Tenhle návrh podporuju
Borecci, co jezdi 230 maji okamzite prijit o karu. Jako kdysi Baros a nedavno Brit Hamilton. Jde to ve Francii a na NZ, melo by to jit i u nas.
No a frajirci na invalidech (pokud za to nejsou body) maji zaplatit pokutu podle prijmu a ceny auta. Aby to lidi postizeni "stravedlive" podobne, vzhledem k jejich prijmum.
zajíc na pařbě v králíkárně
je
to řešení, které povede k ještě větší korupci policie. nejdřív zařídit, aby byl policista spokojený státní zaměstnanec. co navrhujete vy, pane blogere, je tzv. volební řešení, nebo bych to přirovnal ke stavbě domu, která začíná od střechy. prostě nesmysl.
toddla
Re: je
A copak nám navrhujete vy, pane králiků v králíkárně?:) a co má společného jeden z návrhů zákonu společného s přirovnáním s barákem a střechou? Pokud vím, tak ten zákon funguje ve více státech a nikde tam nepanuje nějaký podobný názor, naopak je to přijímáno všeobecně pozitivně:)
medvěd brtník
P.S. Pane ministře, se zájmem sleduji Vaše
působení na MD, zatím se jevíte jako jediný, kdo neustupuje z pozic a něco dělá, jinak ostatní v koalici měknou jako sníh. Jen doufám, že se ta koalice nepo..sadí, až bude předkládat opravdu reformní zákony a také, že se nepo..sadí před odbory. Zajímalo by mne, co by odbory dělaly, kdyby začali stávkovat daňoví poplatníci.
Amoniak
Re: nerealizovatelné
Bohužel realizovatelné. Že by to bylo na .ovno je věc jiná.
medvěd brtník
Nikdo není nucen porušovat předpisy silničního provozu,
takže hledat spravedlivou pokutu je hloupost. Jde o to, aby trest (peněžní nebo jiný) odradil od opakování přestupku. O to jde. Jsem pro to, aby se pokuta odvíjela od objemu válců, neboť čím silnější vůz, tím větší nebezpečí, že bude jezdit rychle a bezohledně. Každý má sebou techničák, takže policista může naprosto s jistotou stanovit výši pokuty. A ten, kdo jezdí podle předpisů, se nemusí bát.
Amoniak
Re: Nikdo není nucen porušovat předpisy silničního provozu,
To se z toho ovšem řidiči autobusů po... protože ti se fakt nedoplatí
-
("čím silnější vůz, tím větší nebezpečí, že bude jezdit rychle a bezohledně" - kdo Vám to nakukal?)
toddla
Pokuty
Srovnávat trest odnětí svobody s finanční pokutou je opravdu nesmysl podle mě, jakej chytrák to tu zase píše? Pokud vím, tak u nepodmíněných trestů se uplatňují finanční záležitosti pouze v podobě kauce a jinak se jedná o zcela jinou podobu trestu, kdy je člověku omezená určitá svoboda, proto ODNĚTÍ SVOBODY:) A co se týká celkově toho nápadu, tak je podle mě dobrej, souhlasím, že ten, kterej si vydělá 10 x víc by měl dostat i 10 x vyšší finanční trest, aby ten účinek trestu byl spravedlivý. A pokud šidí svůj příjem nebo má ještě nabráno hromadu hypoték, tak je to jen a jen jeho problém a u přijmu se tím mají zabývat organy trestně činné....Zkrátka myslím že dobrý nápad, souhlas!
martin5.3
Re: Pokuty
Takže my(stát) řešíme problém chudého, který nemá na placení pokut/nájmu/jídla/ a to, že bohatý splácí půjčky je problém bohatého?
Nemáte to nějaké divně pomotané?
Ad Odnětí svobody - opravdu Vám přijde spravedlivé, že nějaký starší člověk může při odnětí svobody na pár let v průběhu odnětí zemřít a tím se mu vlastně trest zmenil na doživotí, které se dává jen ve vyjímečných případech? Nebo když dáte dvacetiletému deset let, tak stráví ve vězení třetinu života a když ten samý trest dáte čtyřicetiletému, tak ve vězení stráví jen pětinu života? Kde je spravedlnost?
Pavel57
Prosba - zavedení doplňkových omezení jako součásti trestu
PROSBA: pane ministře, prosím, doplňte dosavadní finanční tresty ještě o něco, co není drahé a citelně to potrestá na místě: zákaz pokračovat v jízdě po předem stanovenou dobu, odpovídající závažnosti přestupku. Aby řidič vychladl, uklidnil se - a navíc, pro závodníka který se chlubí, jak Brno-Praha jede pod hodinu je největším trestem HODINU MUSET STÁT A JEN KOUKAT. Jel jste 50 km/h nad limit? Kromě pokuty ještě odstavte auto na dobu nejméně 50 minut tady na parkoviště, dostanete botičku a za 50 minut si přijďte , abychom ji sundali - dříve neodjedete. Co vy na to???
Amoniak
Re: Prosba - zavedení doplňkových omezení jako součásti trestu
Pan ministr nic nedoplní, pan ministr zákony neschvaluje.
CasVyprsel
Ale ano už dávno vím,
že není cílem bezpečnost na silnicích ale jen vybírat na pokutách a buzerovat řidiče. Protože pokud by to bylo jinak, úsilí by směřovalo jinam, třeba posílat policii do provozu a tam řešit opravdové piráty jezdící nebezpečným stylem (myšky bez blinkru, lepení na kufr...) a ne kontrolovat lékárničky, nebo měřit u omezení rychlosti někde na opuštěné silnici. Co takhle vyčistit silnice od nesmyslných cedulí, omezovat rychlosti jen skutečně tam kde si to bezpečnost provozu skutečně žádá a ne preventivně, protože "co kdyby", dávat cedule o 20 km/hod méně, jakoby se počítalo s tím, že většina řidičů stejně pojede o něco rychleji. Nemyslíte, že respektovat omezení se bude spíše, když řidiči uvidí jejich smysl a ne když jsou nadužívány naprosto zbytečně? A tak bych mohl pokračovat, ale to je stejně jedno, protože zde se všechno řeší jen dalšími a dalšími restrikcemi a sankcemi na opruzování občanů. Do toho ještě zavádíte paskvil odvozený z přiznané výše příjmu aby to bylo ještě složitější.
Pavel57
Finsko - je to celkem rozumné ...
Dobrý den, děkuji panu ministrovi za odkaz na kalkulátor pokut ve Finsku, určitě stojí za to si s ním chvíli pohrát. Pro normální plat do 15.000 Kč jsou pokuty stejné a v normální výši podobné jako u nás, teprve pak to začíná růst, takže bych se jízdy po Finsku zase tolik nebál. A pokud to bude nastavené u nás stejně, navíc pouze pro pokuty projednávané ve správním řízení, tak se nebojím ani u nás. Tady je ta kalkulačka: http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/F3BCD1C2A09C374FC225759900338B68?opendocument
Amoniak
Když už ...
Pokud se má podobná blbost zavést mělo by se obdobně postupovat i u trestů odnětí svobody. Tam je to úplně obráceně. Odnětí svobody se mnohem víc dotkne vytíženého podnikatele než nekvalifikovaného zaměstnance.
Takže tam kde chlap od lopaty dostane rok stejně vážně postihne majitele firmy jediný měsíc.
Co vy na to?
- Počet článků 47
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1732x
Od 13. července 2010 do 21. dubna 2011 ministr dopravy České republiky.
Zakladatel, dlouholetý generální ředitel (do února 2010) a spolumajitel (do 7. července 2010) bezpečnostní agentury ABL. Manažer odvětví roku 2008 v soutěži organizované Českou manažerskou asociací.
www.vitbarta.cz