- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dochází k devalvaci vysokoškolských titulů. čím více lidí má titul Mgr., tím menší má tento titul cenu. lidé, kteří se ohánějí pojmy jako "vzdělanostní ekonomika" tohle absolutně nechápou.
peníze daňových polatníků a následně tito páni Lékařia další s diplomem odejdou
pracovat do ciziny. Co z toho pak tento stát má ????????? Když chce někdo studovat VŠ tak ať si studium zaplatí a pak si jde kam se mu zachce. Myslím , že tak je to správné.Jinak nic proti studentům.
Cena takového VŠ studia pro jednoho studenta je několik milionů. Ani uvažované školné není nic víc, než jen malý zlomek skutečných nákladů na studium.
Dovolím si nesouhlasit. Je to téměř 20let, co jsem ukončil průmyslovku, tedy v době, kdy tvrdíte, že průmyslovky opouštěli lidé připravení pro praxi. Když jsem opouštěl elektrotechnickou průmyslovku, byla moje kvalifikace v oboru dostatečné k tomu, abych chodil po fabrice a vyměňoval žárovky. A to bych si musel ještě doplnit vyhl.50. Prostě vzdělání úplně k ničemu.
Druhý váš předpoklad je, že puberták v 15letech ví, co chce v životě dělat. V mém případě jsem již ve třetím ročníku věděl, že elekto je omyl a po maturitě jsem pokračoval na VŠ v jiném oboru (stavebnictví)
Já jsem se musel rozhodovat ve 14 letech co budu dělat, taky jsem se nezbláznil. Dnes to někteří neví ani ve dvaceti.
Takze ctyrleta stredni skola stacila cloveka bohate pripravit na praxi, ale pet let magisterskeho vzdelani Vam na pripraveni na praxi prijde malo?
Krome toho, vetsina vysokych skol se nesnazi cloveka pripravit primo na praxi, to neni jejich ucel. Ukolem vysoke skoly je predat cloveku tu teorii, ktera se za tou praxi skryva, pricemz se predpoklada, ze prakticke veci uz clovek umi, nebo je schopen se je sam doucit.
No ono jde spíš o to, že na středních školách se dnes učí stylem "no však oni se to na vejšce doučí". A to je možná problém. Když jsem koukal do tátových poznámek se SPŠ tak jsem se až podivil, co za věci se učili. My je brali 1. a 2. ročník na VŠ.
Když jsem končil studium parních turbín na VŠ, tak nás končilo 8 absolventů. Nu proč ne. Proč to nesnížit jen tak na 2 nebo 3. Vždyť třeba energetika určitě nebude brzo potřebovat přes 10 000 odborníků :-D
No, pokud nastoupíte na místo, kde budete ty parní turbíny hlídat ve velínu, tak s největší pravděpodobností budete se svým vysokoškolským diplomem přímo soutěžit se staršími pracovníky středoškoláky a nemáte žádnou záruku, že ti středoškoláci nebudou chytřejší a díky celoživotnímu vzdělávání i schopnější než Vy. A to bez vysokoškolského diplomu a drahého studia. A o tom to je.
Jiné by to bylo, kdybyste nastoupil na místo, kde ty parní turbíny kreslí a vyvíjejí, tam už asi středoškoláci nejsou.
Ale 10 tisíc odborníků, které potřebuje CEZ, nebude kreslit a vyvíjet parní turbíny, to bude tady v Česku jen odhaduji pár desítek až se zkoušením stovek lidí.
1) Kdo bude určovat, které obory SŠ studia jsou potřebné a v kterých regionech? Doufám že ne nějaká státní plánovací komise ...
2) Jak chcete absolventy "středních škol levně vychovávajících odborníky přímo pro praxi" přesvědčit, aby se po absolvování studia odstěhovali do Asie?
Polovina lidí umývajících v UK nádobí má vysokoškolský diplom. Prostě pro ně doma nebyla práce
Moje učitelka angličtiny si stěžovala že když člověk v UK nemá vysokoškolský diplom a praxi, jen těžko shání práci.
Bohužel, v současné době fungují VŠ coby snižovače nezaměstnanosti. Jako dříve vojna. Neboť za nás manuálně makají Vietnamci a Mongolové, všichni se cpou na kancelářská místa, kde je kupodivu přetlak, takže se stát, místo aby lidi donutil brát i manuální pozice, snaží aby snížil produktivní období pracujících lidí. A pak brečí, že vybírá málo na daních a jak ho zatěžují mandatorní výdaje ...
Redukce počtu míst na veřejných VŠ je jednoznačně potřeba. Stačí se podívat na demografická data počtu narozených dětí od roku 1975 - 2000. Pokles víc jak o na polovinu.